Helpling krijgt de investering van onder meer Mangrove Capital Partners, Phenomen Ventures, Point Nine Capital en Lukasz Gadowski (investeerder en mede-oprichter van het sociale netwerk studVZ). Het is niet bekend hoeveel geld er tot op heden in de startup ging, maar dankzij de steun van Rocket Internet konden Franke en co in ieder geval vlot uit de startblokken.
Het kapitaal steekt Helpling onder meer in het opvoeren van zijn marketingmachine en het verbeteren van zijn boekinssysteem. Dat is hard nodig, want alleen al in thuisland Duitsland azen concurrenten als Book a Tiger en Cleanagents op dezelfde schoonmaakmarkt.
Helpling werd afgekeken van voorbeelden als Homejoy en Handy, die in de VS al langer aan de weg timmeren met zo’n Uber voor schoonmakers. Deze diensten proberen de markt voor schoonmakers te vergroten met een laagdrempelig en flexibel online model. Geld wordt er verdiend door een deel van de inkomsten van schoonmakers in te houden. De vanafprijs voor een schoonmaker bij Helpling is 13,90 euro per uur, maar wat de verdeling is tussen de startup en zijn schoonmakers is onbekend.