Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Herman van Campenhout, ceo Telegraaf en Hyves

Een beetje ceo zit tegenwoordig op social media. Zou je zeggen althans. MT doet wekelijks de proef op de som. Vandaag: Telegraaf en Hyves-ceo Herman van Campenhout.

 

Kijk, dat is nou leuk! Een recent filmpje op twitvid.com toont Herman van Campenhout, de nieuwe ceo van de SOCIAL MEDIA MEETLAT

MT legt om de week een Nederlandse topman/vrouw langs de Social Media Meetlat.

Deze editie: Herman van Campenhout, ceo Telegraaf en Hyves

Eindoordeel: Leek
Telegraafgroep en Hyves, op zijn eerste werkdag. Vermoedelijk geregisseerd. We zien Van Campenhout met de auto aanrijden, om zijn eerste badge vragen bij de Telegraaf-balie en voor de eerste keer de Telegraaftrappen oplopen, maar het ziet er hoopvol uit. Zo moet een nieuwe ceo zich presenteren. Of het nou in scene is gezet of niet. Het filmpje is des te interessanter omdat Van Campenhout opgewonden rept over nieuwe businessmodellen en het feit dat hij zichtbaar en aanwezig wil zijn in zijn nieuwe rol. Het nieuwe vlaggenschip Hyves van de Telegraafgroep passeert daarbij logischerwijs de revue.

Kijk, zo zien we het graag, een ceo ‘in tune ‘ met zijn product. Een ceo bovendien die walks the talk, want Van Campenhout heeft een eigen Hyvesprofiel, een Facebookaccount, een Wikipedia-pagina en een blog. Alleen blijft het curieus dat een extra blik op de Wikpediapagina leert dat Herman van Campenhout ook een Belgische schrijver van jeugdliteratuur is.  En dat zelfs de aan Van Campenhout gelieerde Hyvespagina een Belgisch tintje heeft. Huh? Is hier sprake van een identiteitsverwarring? Of bestaat de echte Van Campenhout, de baas van Hyves, alleen bij de gratie van een nota bene 68-jarige Belgische naamgenoot op socialmedia?

Het laatste is even ongelofelijk als waar. Mister Hyves verkeert in een chronische socialmedia-coma, hij doet niets zelf en wordt amper genoemd, slechts 34 keer dook zijn naam op in het socialmedia-domein (dat wil zeggen op fora, op twitter, op blogs, de laatste twee maanden (bron: Brandwatch), waarvan er zeven ook nog eens verwezen naar zijn Belgische naamgenoot.

Die ‘mentions’ zijn overigens ook niet erg positief. Zo vraagt iemand zich bijvoorbeeld af of Van Campenhout die niet veel vrienden maakte bij USG People, de koers van bijvoorbeeld vacaturebank wel kan keren. Voor de rest leeft de Telegraafbaas niet op socialmedia, wel in traditionele media overigens, getuige de talloze vermeldingen over zijn overstap naar de Telegraaf.

Voor de zekerheid hebben we Van Campenhout ook vergeleken met de ceo of socialmedia: Richard Branson, via Google Insight blijkt dat er op Branson relatief 50 keer vaker wordt gezocht als op Van Campenhout. Al weten we niet zeker of we hier te maken hebben met de echte Van Campenhout of zijn Belgische evenknie, het laatste is vermoedelijker aannemelijker. We vinden troost in de gedachte dat er ook veel succesvolle voetbaltrainers zijn geweest die zelf nog nooit een bal hebben aangeraakt, maar it makes you wonder

Van Campenhout in cijfers

  • 0 tweets
  • Geen Linkedin
  • Geen Hyves
  • Geen blog
  • 34 keer genoemd op sociale netwerken de laatste twee maanden
  • 0 filmpjes op YouTube

Eindoordeel: leek

Dat kan natuurlijk, ware het niet dat dit de baas van Hyves is.
 

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De Social Media Meetlat wordt samengesteld door Rutger Huizenga, creatief directeur SocialPeople, een socialmediabureau dat zich onder andere specialiseert in het monitoren op social media van merken, personen en bedrijven.

> De zoekopdrachten zijn uitgevoerd op 4 maart 2011

> Eerdere bijdragen