Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het geheim van Joop Donkervoort

"In het begin is het altijd houtje-touwtjewerk. Zorg ervoor dat dat niet zo blijft", zegt Joop Donkervoort, directeur van de gelijknamige sportwagenfabrikant. 

 

Joop Donkervoort bouwt sinds 25 jaar sportwagens onder zijn eigen naam. Hij deelt hier zijn geheim. Zijn grootste uitdaging was om kopers te vinden voor zijn voorheen nog onbekende Nederlandse automerk.

 

“In het begin staan de mensen natuurlijk niet voor de poorten”, lacht Donkervoort. “Dus moesten we de Europese beurzen af. Onze eerste buitenlandse autobeurs was de Autosalon in Brussel. Het had hard gesneeuwd  en onderweg reden we met een van de auto’s tegen een paal aan. Terugkeren was echter geen optie: het huren van die stand had ontzettend veel geld gekost. We kwamen uiteindelijk pas om drie uur ’s nachts aan op de beurs, en toen moesten we onze stand nog inrichten. De schade hebben we zo goed als het ging weggewerkt met een paar strategisch geplaatste bloembakken. Dat is het houtje-touwtje-werk waar je als beginnend ondernemer nu eenmaal mee rond moet komen. Je weet wel hoe het moet, maar door tijd- en geldgebrek loop je constant achter de feiten aan.”


__________________________________

Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek

Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen. Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen

_________________________________