In samenwerking met 7 Ditches TV
Florian Minderop was account manager bij ABN Amro toen hij in gesprek met zijn klanten merkte dat hij liever aan de andere kant van de tafel zat. Daarna belandde hij nota bene in de olie-industrie, maar merkte dat de innovatie in die branche er wel zo’n beetje uit is. Om maar wat te noemen: maar 15 procent van de de liter benzine die je in een brandstofmotor gooit wordt gebruikt voor beweging.
In 2007 lanceerde hij een bedrijf voor elektrisch vervoer. Bij gebrek aan elektrische auto’s – Tesla moest zijn eerste productie-auto nog afleveren – in eerste instantie alleen voor elektrische scooters en Segways. “Ik dacht altijd dat ik iets uit Amerika moest halen, want die lopen voor, dus ik begin met die Segway.” Minderop kreeg enthousiaste reacties, maar besefte dat de relatief dure, en voor veel mensen nog onbekende voertuigen zich vooral goed zouden lenen in de verhuur.
Toen de eerste Tesla’s in Nederland verschenen stortten Minderop en compagnon Mark Schreurs zich vanaf 2010 met MisterGreen (20 medewerkers) volledig op elektrische auto’s. Zo’n elektrische auto wordt pas echt interessant als hij zelf kan rijden, stelt de ondernemer. MisterGreen wordt steeds meer een technologiebedrijf, vermoedt hij, en op den duur misschien wel een energieleverancier. “De auto’s van onze klanten zijn eigenlijk batterijen op wielen. Die batterij wordt de spil in het netwerk.”