Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Sue Stephens (vertical lead, e-commerce Australië & Nieuw Zeeland Meta)

sue stephens meta next leadership 50

Twee sterke vrouwen, haar moeder en haar oma, maken een enorme impact op Suraimy (Sue) Stephens (1984). Ze knokken zich door vele uitdagingen heen, zoals het combineren van moederschap met meerdere banen. ‘Hier heb ik grit en een growth mindset van meegekregen.’

Ze stuurt een lijstje namen mee, inclusief linkjes naar hun profielen op LinkedIn. Het zijn de mensen die haar op weg hebben geholpen in haar carrière en in haar leiderschap. Of MT/Sprout die allemaal in het artikel kan opnemen?

Helaas, maar hieruit blijkt wel hoe dankbaar ze is. En dat is ze ook voor de support van haar man Remko. ‘Zonder hem zou mijn carrière niet zijn waar die nu is.’

Internationale carrière

Haar eerste werkervaring doet Stephens op in recruitment. Bij Canon stoot ze door naar het management. Ze wordt in Londen verantwoordelijk voor talent en employer branding voor Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

Ze stapt over naar LinkedIn, verhuist naar Ierland en wordt na drie jaar head of customer success voor Italië, Spanje en Portugal. Bij Meta gaat het ook hard: ze leidt de verkoopteams voor Zweden en Finland, de Benelux, Denemarken en Noorwegen.

Als country lead voor Maleisië verhuist Stephens naar Singapore. Daar groeit ze door naar haar huidige topbaan: vertical lead, e-commerce, mid-markets voor Australië en Nieuw-Zeeland. Met haar team helpt ze vandaag meer dan 200 bedrijven met het opschalen van hun business.

De lat ligt hoog

Stephens heeft de lat voor zichzelf altijd erg hoog gelegd, geeft ze aan. Dat is er al ingeramd bij haar training tot professioneel danser, tot blessureleed daar een einde aan maakt. Ze doet haar executive master bij INSEAD tijdens de pandemie, terwijl ze zwanger is en fulltime werkt.

Dat is nu eenmaal ‘de passie’ voor haar vak. Ze is zich ervan bewust dat ze daarin ‘wat door kan schieten’. Vandaag probeert ze haar pittige baan en het drukke leven met een driejarige dochter goed op elkaar af te stemmen.

Soft skills

De next-generation manager moet ‘betere manieren vinden om winstgevendheid, purpose en het welbevinden van medewerkers te balanceren, integreren en bewaken’. Daarvoor moeten ze meer inzetten op soft skills, die ‘eigenlijk helemaal niet zo soft zijn om dit allemaal te kunnen managen.’

Zelf gebruikt ze bij alle uitdagingen die op haar pad komen zoveel mogelijk haar ‘authentieke kracht’, want dat is ‘wat je uiteindelijk zal doen vliegen’.