Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Noëll Visée-Wever (Transavia): ‘Ik ben een effectief leidinggevende als ik mijn team echt kan laten groeien’

In samenwerking met Schouten & Nelissen - In de videoserie 'Leiders over...' laten we toonaangevende leiders aan het woord over vier verschillende onderwerpen. In deze aflevering komt persoonlijke effectiviteit aan bod. We spreken ze over inspirerend leiderschap, wendbaarheid en skills en kennis.

persoonlijke effectiviteit
Je leest nu: Noëll Visée-Wever (Transavia): ‘Ik ben een effectief leidinggevende als ik mijn team echt kan laten groeien’

In deze aflevering geven Noëll Visée-Wever (Transavia), Ine Stultjens (Koninklijke Auping), Shirley Kind (Nederlandse Loterij) en Randy Soet (Achmea) hun visie op leiderschap. De vier leiders vertellen uit eigen ervaring over hoe je effectief bent als leidinggevende, of je wendbaar moet zijn als leider en welke skills en kennis je in huis moet hebben.

Echt laten groeien

Noëll Visée-Wever is Head of Strategy, Data & Intelligence  bij Transavia: ‘Ik geloof dat ik effectief ben als leidinggevende als ik in staat ben om mensen in mijn team écht te laten groeien zodat ze meer uit zichzelf halen. Daarmee creëer ik ook een beter geheel van een team.’

Ine Stultjens (Head of Marketing & Communication Koninklijke Auping) zegt over effectief leiderschap het volgende: ‘Ik probeer als leider te inspireren en duidelijk te zijn over waar het naartoe moet. Die stip op de horizon. En die is groot. Maar dat betekent ook dat je hem af en toe klein maakt.’

Inspelen op situaties

Shirley Kind is Directeur Sales & Services bij de Nederlandse Loterij en vindt dat je zeker wendbaar moet zijn als leider: ‘Zeker in deze tijd, waar er ongelooflijk veel gebeurt en veel veranderd. Je moet sowieso goed in kunnen spelen op situaties. Wat staat je mij weleens in de weg? Ik kan wel eens een tikkie ongeduldig zijn en iets te snel willen gaan.’

Ook Randy Soet (Manager Betalingsverkeer bij Achmea) is het eens met dat je wendbaar moet zijn: ‘Er zijn tegenwoordig zoveel veranderingen die op jouw organisatie afkomen en ook de snelheid van die veranderingen. Daar moet je op kunnen inspelen. Om dat te kunnen doen heb je Learning Agility nodig, in mijn ogen. Learning Agility is jouw vermogen om snel te kunnen leren en datgene wat je geleerd hebt te kunnen toepassen in een andere situatie, die wellicht onbekend is.’

Bekijk ook: Leiders over… Marketing & Sales (video)