Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Ine Stultjens (Koninklijke Auping): ‘De grootste Marketing & Sales trend is personalisatie’

In samenwerking met TIAS School for Business and Society - In videoserie Leiders over... laten we toonaangevende leiders aan het woord over vier verschillende onderwerpen. In deze aflevering komen Marketing & Sales trends als personalisatie en datadriven aan bod. Maar ook: hoe belangrijk is het om mee te gaan met de tijd en hoe doe jij dat dan als leider?

leiders over ine stultjens auping
Je leest nu: Ine Stultjens (Koninklijke Auping): ‘De grootste Marketing & Sales trend is personalisatie’

In deze aflevering geven Noëll Visée-Wever (Transavia), Randy Soet (Achmea), Shirley Kind (Nederlandse Loterij) en Ine Stultjens (Koninklijke Auping) hun visie op Marketing & Sales. De vier leiders vertellen uit eigen ervaring over trends, datadriven en hoe je met de tijd mee kunt gaan.

Wat is de Marketing & Sales trend anno 2022?

Noëll Visée-Wever is Head of Strategy, Data & Intelligence  bij Transavia. ‘We zetten vaak met nieuwe trends in op de uitersten. Ik zie nu dat we een balans vinden waarin trends elkaar versterken. Zo kunnen we data en digitalisering én creativiteit gezamenlijk inzetten om personalisatie effectief te laten zijn.’

Ook Randy Soet (Manager Betalingsverkeer bij Achmea) beaamt dat het tegenwoordig draait om platformen, het ontsluiten van data, snelheid en personalisatie. ‘Klanten willen graag dat zaken snel uitbetaald worden en willen ook graag een soepele user experience die ook heel persoonlijk is’.

Lees ook: Zo zorg je dat je organisatie datagedreven wordt (en deze skills heb je dan nodig)

Ine Stultjens (Head of Marketing & Communication Koninklijke Auping) zegt ook dat personalisatie de trend anno 2022 is. Auping gaat daarin ver: ‘Dat zit in data en in campagnes,Maar voor ons betekent dat ook personalisatie van producten.’

Shirley Kind is Directeur Sales & Services bij de Nederlandse Loterij en zegt dat personalisatie en digitalisering allemaal ontzettend belangrijk zijn. ‘Voor Nederlandse Loterij betekent dit dat wij gewoon continu aan het kijken zijn wat de klant wil? Welke insights hebben we? Op basis daarvan maken wij onze plannen.’

Hoe ga je mee met de tijd?

Meegaan met de tijd als het gaat om Marketing & Sales is ontzettend belangrijk zegt het viertal leiders. Shirley Kind: ‘In mijn geval probeer ik mensen te stimuleren om vakbladen te lezen om zich te verdiepen. En om naar congressen te gaan. Bovendien vraag ik ze om inspiratiesessies te organiseren, vooral ook om te kijken hoe het bij andere bedrijven gaat. Zodat je breder kijkt dan je eigen organisatie.’

Hoe zit het met datadriven in hun organisatie?

Datadriven daar kun je echt niet meer omheen. Maar hoe krijg je de organisatie mee? Noëll Visée-Wever zegt daarover: ‘Om de rest van de organisatie mee te krijgen, kijken we heel erg naar waar echt de informatiebehoefte ligt. Hoe kunnen we ze inspireren met cases en resultaten en op die manier te laten zien wat ook de kracht van data is.’

/