Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Best Workplaces 2020: Bij deze multinationals gaat het om mensen

In samenwerking met Great Place To Work - Waar de een goed werkgeverschap vertaalt in inzetten op de ontwikkeling van zijn medewerkers, gaat het bij de ander om vrijheid en vertrouwen geven. Zo bieden multinationals zoals Cisco en De Adecco Group hun medewerkers de ruimte om het beste uit zichzelf te halen.

Best Workplaces 2020 Great Place To Work
Je leest nu: Best Workplaces 2020: Bij deze multinationals gaat het om mensen

Goed werkgeverschap wordt door iedere organisatie anders ingevuld, toch zijn er onder de winnaars van de Best Workplaces 2020 wel enkele duidelijke overeenkomsten te zien. Een goede werkcultuur is essentieel, zo blijkt. Daarnaast scoren vrijheid, teamwork en de mogelijkheid om je te ontwikkelen, op professioneel én op persoonlijk vlak, hoog bij de multinationals die dit jaar benoemd zijn tot Best Workplace.

AbbVie: kwaliteit van leven

AbbVie is een jong en ambitieus biofarmaceutisch bedrijf. Hun missie? Iedereen die lijdt aan complexe aandoeningen helpen met hun innovatieve geneesmiddelen. Dat doet AbbVie in ziektegebieden als immunologie, neurologie, virologie en oncologie. Mensen helpen om fit te zijn voor werk- en privéleven, dát is hoe AbbVie het verschil wil maken in de kwaliteit van leven van mannen, vrouwen en kinderen in de Nederlandse samenleving. Deze missie geldt net zo hard voor de eigen medewerkers als voor patiënten zelf: ‘they practice what they preach’.

Atlassian: teamwork

Eerlijkheid en teamwork zijn twee belangrijke kernwaarden van Atlassian. Werken bij deze softwarebouwer betekent vooral veel samen doen, zowel met je team als met andere collega’s. Bij Atlassian lopen ruim vijftig verschillende nationaliteiten rond, dus samenwerken is essentieel. Nieuwe Atlassians krijgen vanaf de eerste werkdag alle hulp: een buddy die ze wegwijs maakt op kantoor, die helpt bij het zoeken naar geschikte woonruimte of om een bankrekening te openen.

Cisco: betrokken medewerkers

Je medewerkers op de eerste plaats zetten, dat doen ze ook bij Cisco. Weten waar je mensen goed in zijn en ze de kans bieden hun talenten te benutten, daar draait het om bij goed werkgeverschap. Dat gaat gepaard met ruime verlof- en opleidingsmogelijkheden en steun bij ziekte. Volgens de multinational is goed werkgeverschap geen keuze maar juist noodzaak: het leidt tot vertrouwen en maakt medewerkers meer betrokken.

De Adecco Group: Een leven lang leren

 De Adecco Group helpt dagelijks mensen aan de juiste banen en banen aan de juiste mensen. Met de missie om de wereld van werk op een duurzame manier te laten werken voor iedereen benadrukken zij hoe belangrijk een ‘leven lang leren is’. Door medewerkers te coachen, op te leiden en te laten zien waar en op welke manier zij waarde kunnen toevoegen, zorgt Adecco ervoor dat medewerkers over vijf jaar nog steeds een baan hebben die past bij hun ambities en vaardigheden. Het actief ophalen van feedback, samen successen vieren en oprechte interesse in elkaar zorgen ervoor dat Adecco een Great Place to Work is.

Hilti: Sherpa en teamcamps

Hilti Nederland is sinds 2011 een Best Workplace, maar de multinational heeft een veel langere historie. Al in 1941 liepen de eerste medewerkers rond, vandaag de dag werken er zo’n 30.000 mensen voor de organisatie. Moed, integriteit, betrokkenheid en vooral samenwerking, dat is waar Hilti voor staat. En dat zie je terug in bijvoorbeeld de speciale Hilti Sherpa en de tweejaarlijkse teamcamps. Voor Hilti is goed werkgeverschap essentieel omdat dit naast de ontwikkeling van de medewerkers ook de organisatiedoelen ten goede komt. Die kunnen alleen worden behaald wanneer alle Hilti-medewerkers hier samen naartoe werken.

Hilton: warmte

Hilton is één van de grootste hospitalitybedrijven ter wereld. De organisatie heeft meer dan 5.000 hotels en resorts in 105 landen. Wereldwijd werken er meer dan 169.000 mensen voor het hotelconcern. De missie van Hilton: to be the most hospitable company in the world. Zowel voor hun gasten, medewerkers, eigenaren als voor de maatschappij.

Mars: vijf principes

Mars Nederland maakt deel uit van Mars, Inc: een familiebedrijf en één van ’s werelds meest toonaangevende merkfabrikanten. Mars wordt al ruim 100 jaar geleid door dezelfde vijf principes: Kwaliteit, Verantwoordelijkheid, Wederkerigheid, Efficiëntie en Vrijheid. Medewerkers van Mars brengen deze principes elke dag in de praktijk om een verschil te maken voor mensen en de planeet.

Salesfore: onderdeel van de familie

Salesforce begon op een klein zolderkamertje in San Francisco, maar inmiddels is de software-ontwikkelaar uitgegroeid tot een wereldleider met ruim 50.000 medewerkers. Wat vanaf dag één duidelijk was: een positieve bedrijfscultuur leidt tot positieve resultaten voor het bedrijf. Medewerkers krijgen de tijd en vrijheid om aan teambuilding en vrijwilligerswerk te doen. En iedereen is onderdeel van de ‘Ohana’, Hawaiiaans voor familie. Wie je ook bent en welke achtergrond je hebt, je wordt binnen Cisco gerespecteerd en gewaardeerd.

SAS: informeel en professioneel

Bij SAS doen ze het net even anders dan bij andere bedrijven. Een prettige en professionele werkomgeving, dat vinden ze belangrijk. De informele omgang en het sterke familiegevoel zie je direct terug op de werkvloer. Bij SAS is alles erop gericht om werk zo goed en ontspannen mogelijk te kunnen doen. Van het Grand Café om even te overleggen, tot de werkdagen van 7,5 uur en de veelheid aan bedrijfsuitjes, familiedagen en teambuilding-weekends. Tevreden medewerkers zijn de beste garantie voor inzet, professionaliteit, creativiteit en innovatie, vinden ze bij SAS.

Synechron: groepsgevoel en verbondenheid

Bij Synechron weten ze dat hun medewerkers op de eerste plaats staan. De organisatie doet er alles aan om hen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen. Een veilige omgeving en volop ruimte om te ontwikkelen, met trainingen en begeleiding door mentoren. Omdat veel medewerkers extern werken, is het als werkgever belangrijk om te investeren in het groepsgevoel en de verbondenheid. Dit doet Synechron door veel groepsactiviteiten te organiseren, zoals twee keer per jaar een offsite voor alle medewerkers, een jaarlijks buitenlandweekend, een ski-uitje, verschillende sportactiviteiten en een kerstdiner.