Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Hoe Wizenoze corona-angst snel omzette in het pakken van kansen

In samenwerking met EY - Het onderwijs kreeg een flinke uitdaging voor de kiezen toen corona z’n intrede deed. Ook voor ed-tech scale-up Wizenoze was de toekomst even heel onzeker, tot duidelijk werd dat de nijpende situatie vooral ook extra kansen bood.

Je leest nu: Hoe Wizenoze corona-angst snel omzette in het pakken van kansen

In de speciale podcast van MT/Sprout, powered by EY, belichten we ondernemers die juist in deze coronatijd financiering wisten op te halen.

Hoewel experts voorspellen dat de échte economische klappen van de coronacrisis vooral in de komende jaren nog gevoeld gaan worden, heeft ook het jaar waarin de pandemie insloeg een significante financiële impact gehad. Zeker ook voor start-ups en scale-ups die afhankelijk zijn van financiering om te kunnen doorpakken of zelfs overleven, is dat een behoorlijke uitdaging. In deze speciale podcast zoomen we in op Wizenoze, dat sinds 2013 druk in de weer is om digitaal onderwijs mogelijk te maken en er na uitvoerige onderhandelingen in slaagde dit jaar geld op te halen.

Wizenoze

Het is hard werken om groot te worden in de educatieve sector, die internationaal gezien op een waarde van maar liefst 252 miljard dollar wordt geschat. “Als je het internet centraal zet in je propositie, dan betekent het dat je een wereldwijde speler gaat worden. Maar dat gaat zeker niet vanzelf”, aldus Diane Janknegt, CEO en één van de oprichters van Wizenoze.

Aan de financierderskant kon ze rekenen op steun van Janneke Niessen en Eva van Mol, die vanuit CapitalT nauw betrokken zijn als één van de aangesloten investeringsfondsen. Volgens hen is de propositie van Wizenoze als speler in de e-learning alleen maar sterker geworden door de manier waarop de wereld onder druk van het coronavirus verandert, juist door de sterk gegroeide behoefte aan online onderwijs. Ook de rol van Diane, die genoteerd staat in de InspiringFifty-lijst [hyperlink] en geregeld optreedt in de media, draagt volgens Janneke en Eva bij aan de kracht van Wizenoze.

TIP: Luister ook de speciale podcast met Open Social, bouwer van community-platforms voor onder meer Greenpeace en de NASA. Ook deze scale-up wist in onzekere coronatijden serieuze financiering veilig te stellen.

Deze podcast is een productie van MT/Sprout
in samenwerking met EY – Startup & Scale-up Support.

Lees ook:

Van berichtenservice voor disco’s tot internationaal techbedrijf

De CEO van CM.com verdiepte zich in het coronavirus en zorgde ervoor dat zijn mensen niets tekortkwamen. Intussen groeit het bedrijf gestaag door. ‘Het is niet gemakkelijk, maar je moet het lef hebben steeds betere mensen aan te nemen dan jezelf.’

Lees meer

Hoe Ticketswap omgaat met hun grootste crisis ooit

Van alles naar niets in een paar weken tijd. Ticketswap gebruikt een festival- en concert loos seizoen om zich op technologisch gebied klaar te maken voor de toekomst.

Lees meer
/