Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Meer e-mailabonnees in een handomdraai

Als ondernemer wil je geen kans missen om je doelgroep te bereiken én te vergroten. Sprout geeft 5 praktische tips om gemakkelijk meer abonnees te krijgen (en te houden) op je nieuwsbrief.

1. Voeg je website toe in je virtuele ‘handtekening’

We mailen ons een slag in de rondte op een gewone werkdag. Waarom maak je niet van de gelegenheid gebruik om jouw merk onder de aandacht te brengen? Elk contact is immers een potentiële, nieuwe volger. Lees ook: 5 tips voor personal branding.

Zo doe je het: Het ene emailsysteem is natuurlijk het andere niet, maar zo voeg je een handtekening in bij Gmail of Microsoft Exchange. Voor Gmail vind je deze functie onder ‘instellingen’ > ‘algemeen’ > en scroll naar beneden voor ‘handtekening’. Voeg hier de link toe naar jouw website, blog, of artikel. Voor Microsoft Exchange ga naar ‘bestand’ > ‘opties ‘> ’email’ > ‘handtekeningen’.

2. Een link in je Twitter- en LinkedIn-biografie

Hoewel dit voor de hand liggend klinkt, wordt dit door veel ondernemers over het hoofd gezien. In plaats van de tien hashtags die jou beschrijven, voeg je een link naar je website toe.

Zo doe je het: Voeg bij ‘omschrijving’ een link naar de homepage toe om te laten zien wie jij bent en wat je specialisme is.

3. Deel waardevolle content

Wees zichtbaar voor lezers en zorg dat ze echt iets hebben aan jouw nieuwsbrief. In een eerder artikel zei nieuwsbriefspecialist van MailChimp, Merijn van der Boom, al: “Zorg ervoor dat de onderwerp regel ook echt de lading dekt.” Zo behoud je je abonnees en creëer je meer activiteit op je website. Lees hier meer over het creëren van een effectieve nieuwsbrief.

Zo doe je het: Verplaats je in de lezer en vraag je af wat jij zou willen lezen. Kijk door de ogen van je nieuwsbriefabonnee naar de content van je nieuwsbrief.

4. Maak een overzichtelijke nieuwsbrief

Abonnees volgen jouw nieuwsbrief om op de hoogte te blijven en willen daarbij zo min mogelijk worden afgeleid. Beperk de hoeveelheid widgets en dropdown-menu’s en begeleid de lezer aan het einde van het artikel naar een optie om te delen. Op deze manier krijgt jouw artikel een nog groter bereik.

Zo doe je het: Verwijder alle overbodige social media menu’s, banners, en dropdown-menu’s.

5. Vraag niet naar overbodige informatie

De belangrijkste functie van een inschrijfformulier is dat zoveel mogelijk mensen zich opgeven. Vraag daarom geen onnodige informatie. Zo maak je het voor potentiële abonnees zo makkelijk mogelijk om zich in te schrijven. 

Zo doe je het niet: