Business Story van KroeseWevers, verschenen in MT Finance 2016
De dienstverlening van KroeseWevers houdt meer in dan het verzorgen van fiscale aangiften, adviezen, jaarrekeningen of audits. Zelf spreekt KroeseWevers over ontcijferen. “Natuurlijk, cijfers zijn de basis”, zegt Jan Arkink, fiscaal directeur en voorzitter dagelijks bestuur. “Maar dankzij onze brede expertise en multidisciplinaire aanpak kunnen we cliënten ook helpen met hun strategie of met vraagstukken als een overname. Ontcijferen is onze manier van ontzorgen.”
Internationaal
“We staan in onze regio dicht bij de ondernemers, zodat we weten wat er in hun markt en omgeving speelt”, zegt Eric Hutten, directeur audit en lid dagelijks bestuur. “Cliënten vinden het prettig dat onze medewerkers toegankelijk zijn en de tijd voor ze nemen, ongeacht hun grootte of ervaring. Hoe regionaal ons karakter ook is: onze dienstverlening kent geen grenzen. Mede dankzij ons partnerschap met Nexia International kunnen we bedrijven waar ook ter wereld bijstaan in hun globale ambities. Hoewel Duitsland onze belangrijkste handelspartner is, profiteren Nederlandse bedrijven nog niet optimaal van kansen op de Duitse markt”, vult Arkink aan. “Daarom hebben we al vele jaren een German Desk, waar Nederlandse én Duitse specialisten nauw samenwerken. Ze beheersen de wet- en regelgeving en de taal, maar ook de waarden en normen van hun land. Alleen met die combinatie kun je de Duitse markt veroveren.”
Kennisoverdracht
“We hebben goede medewerkers aan ons weten te binden”, zegt Hutten. “Hun kennis, kwaliteit en betrokkenheid vormen de motor waarop wij draaien. Daarom investeren we graag in de ontwikkeling van onze mensen. Binnen Nexia Nederland beschikken we over een eigen vaktechnisch bureau. Ook bieden we diverse studies en trainingen aan, waarbij we nauw samenwerken met onder meer Nyenrode Business Universiteit. Intern beschikken we over een softskillprogramma. Als je met een dga aan tafel zit, komt daar meer bij kijken dan alleen een jaarrekening.”
Nu de (markt)focus en het vestigingsbeleid van de Big Four in het werkgebied van KroeseWevers veranderen, verwacht Arkink een verdere regionale groei voor KroeseWevers. Ook ziet hij administratieve en financiële processen verder digitaliseren. “Met onze onlinecommunicatie, zoals ons klantportaal, spelen we hierop in. Maar ook via onze website en kanalen op social media voorzien we ondernemers actief van relevante actualiteiten, blogs, tips en factsheets. Zo helpen we hen nog beter te anticiperen op de toekomst.”