Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Of het eten wel gelukt was, vroegen ze’

Klanten letterlijk op hun wenken leren bedienen. Dat is het idee achter Hotel Your Self, waar mensen voor één dag hun kantoor verruilen voor de keuken. ‘Stilletjes hoopte ik dat een collega een bedieningsblundertje zou begaan.’

Best practice van Management Team + Sandton Hotels

Belangrijke klanten of zakenrelaties die flink in de watten worden gelegd, dat komt natuurlijk wel vaker voor bij Sandton Hotels. Maar dat het de eigen collega’s zijn die daarvoor zorgen, dat gebeurt er pas recent.

Bij het concept ‘Hotel Your Self’ staat niet het Sandton-personeel in de keuken, maar u en uw eigen collega’s. Van de receptie tot de bediening, uw team voert alles zelf uit. Tot groot genoegen, vertelt Leander Cramer, manager partner support bij KPN, die onlangs met de zes leden van zijn managementteam de keuken indook. ‘De rollen waren nu een keer omgedraaid. Onze partners van KPN Zakelijke Markt werken zich het hele jaar uit de naad om voor ons de business binnen te halen. Door nu zelf in de keuken en bediening aan de slag te gaan, konden wij de relatie verstevigen en onze waardering uitspreken naar de directieleden die hebben deelgenomen in de partneradviesraad.’

Alles waterpas

Chef-kok Marc Crijns en restaurantmanager Thijs Durenkamp gaven het team daarvoor eerst een spoedcursus. Want bedienen en koken blijkt nog niet zo makkelijk, blikt Cramer terug. ‘De tafels dekken is maatwerk en alles moet waterpas liggen.’ Ook het koken bleek een leerzaam teamproces. ‘Je moet iets doen wat je niet gewend bent en stoeit met allerlei apparaten die je niet kent. We hebben flink wat afgelachen in de keuken, maar ondertussen elkaar ook geholpen.’

Maken of kraken

De avond was voor iedereen een succes, blikt Cramer terug. ‘De relatie met de partners is hierdoor geïntensiveerd. Ze gaven aan zo’n persoonlijke benadering nog nooit eerder meegemaakt te hebben.’ Ook de tip van Jörgen Rijnaard, de general manager van Sandton Hotel De Roskam, is Cramer goed bijgebleven. ‘Iedere gast kan je tegenwoordig met social media maken of kraken. Daarom is het belangrijk om altijd in gesprek te blijven en eventuele issues direct op te lossen.’ Die issues deden zich bij hen gelukkig niet voor, zegt Cramer. ‘Al had ik stilletjes wel gehoopt dat een collega een bedieningsblundertje zou begaan’, geeft hij toe. ‘En de partners vroegen voor de grap of wat we hen voorschotelden wel gelukt was.’

Hotel Your Self

Hotel Your Self is een mix van teambuilding en relatiemarketing. U bent er niet alleen gastheer voor uw relaties, met uw team runt u tijdelijk een compleet hotel: van receptie tot keuken, en van bediening tot de bar van een van de Sandton Hotels. Samen doet u er alles aan om het uw (door u zelf uitgenodigde) relaties naar de zin te maken.