Philips start een joint venture om in Saoedi-Arabië de lichtmarkt te bestormen. 7 andere slimme samenwerkingen van Philips.
Philips is een kralenrijger op het gebied van samenwerkingen, zo schreven we recentelijk. Het bedrijf deed het de afgelopen jaren met uiteenlopende namen als DE, Procter & Gamble, Nike, Nivea en Dell en die lijst van partnerbedrijven blijft maar groeien. Gisteren maakte het bedrijf bekend dat het voor 235 miljoen dollar een belang van 51 procent gekocht heeft in General Lightning Company, volgens het Nederlandse bedrijf een 'belangrijk lichtbedrijf in Saoedi-Arabië'. Hierdoor ontstaat een joint venture met Alliance, dat 49 procent van de aandelen in handen heeft. Geen partner zo exotisch of Philips lijkt er wel een lucratieve samenwerking mee te kunnen vinden. Hieronder vind je een greep uit de samenwerkingen van de afgelopen jaren.
Philips-ceo Frans van Houten is één van de sprekers tijdens het MT500-event. Meer sprekers zijn o.a. Karin van Gilst (Stedelijk Museum), Miguel Milano (Salesforce) en Daan Roosegaarde.
bekijk het programma van MT500