Shell heeft van alle in ons land gevestigde bedrijven volgens de Nederlandse managers het beste imago. Dat is de uitkomst van de MT 500 2010.
Shell is wederom door de Nederlandse manager verkozen tot het bedrijf met het beste imago. Dat blijkt uit onderzoek van Management Team onder ruim 2000 managers. Shell was vorig jaar ook al nummer één, net voor Rabobank en Philips, die in 2009 ook de tweede en derde plek bezetten.
Opvallende stijgers
Hoewel er in de top drie bezetting dus weinig is veranderd, zijn er in de ranking wel interessante stijgers te vinden. Zo is de positie van Heineken opvallend, dat van plaats 15 naar de 10de positie steeg. Ook is de opmars van ict-bedrijven als Google en Apple indrukwekkend: zij stonden respectievelijk 22ste en 45ste, nu prijken ze op de 11de en 12de plaats.
Topbestuurders
Volgens de managers is KPN-topman Ad Scheepbouwer, net als vorig jaar, de beste ceo in Nederland, gevolgd door Hans Wijers van (AkzoNobel) en Philips-baas Gerard Kleisterlee. Jan Hommen van de ING is de hoogste nieuwe binnenkomer op plek 5.
Onderzoek
Centraal in het onderzoek stonden drie vragen: bij welke onderneming of organisatie willen managers het liefst werken, met welk bedrijf doen ze het prettigst zaken en wie heeft het beste toekomstperspectief?
De gehele uitslag kunt u terugvinden in de MT 500, een speciale uitgave van Management Team, die op vrijdag 23 april verschijnt. U kunt het tevens online doorbladeren.
TIPS:
Lees ook het boek: Geschiedenis van Koninklijke Shell