Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

‘Succesvolle bedrijven koppelen groei aan het oplossen van een wereldprobleem’

Succesvolle bedrijven koppelen hun DNA aan een trend of lossen een relevant maatschappelijk probleem op. Om organisaties te helpen innoveren en tegelijkertijd een wereldprobleem op te lossen, organiseren ‘conceptdenkers’ op 1 juni 2017 een denktank: Het ei van Columbus.

‘Succesvolle bedrijven koppelen groei aan het oplossen van een wereldprobleem’
Het Ei van Columbus
Je leest nu: ‘Succesvolle bedrijven koppelen groei aan het oplossen van een wereldprobleem’

Voor wie?

Voor de CEO, DGA, business developer, (innovatie)manager of professional die zich realiseert dat alle businessmodellen eindig zijn. Tijdens een masterclass en innovatiespel leer je hoe je een succesvol concept maakt en op tijd kunt innoveren. Organisaties mogen alleen deelnemen als ze ook een maatschappelijk probleem willen oplossen.

Waarom zou ik gaan?

De trend van 2017 is waarde creëren. MVO lijkt structureel onderdeel van de bedrijfsvoering en bedrijven hebben steeds vaker een eigen stichting waarin jaarlijks een deel van de winst wordt gepompt. Het gaat erom écht iets relevants toe te voegen aan de samenleving. Managementstrateeg Michael Porter zegt dat toekomstige bedrijven alleen nog maar winst zullen maken als ze hun groei koppelen aan het oplossen van een wereldprobleem.

Wat kan ik er leren?

Volgens de organisatie check je in met een probleem en check je uit met de oplossing. Tijdens de masterclass in Theater Carré luister je naar keynotes van vooraanstaande innovators. Bij het innovatiespel in het Amstel Hotel, ontwikkel je jouw eigen vernieuwende concept. Je gaat concreet aan de slag met het formuleren van onder andere de ‘why’, visie, doelen, merkbelofte en het wereldprobleem dat je wilt oplossen. Vervolgens ga je samen met honderd ‘out of the box-denkers’ brainstormen en verfijn je tot slot jouw concept.

Wie spreken er?

Innovatieve breinen als Daan Roosegaarde, Verne Harnisch en Annemarie van Gaal vertellen hoe je een innovatief concept kunt ontwikkelen en je hersenen kunt trainen op disruptief te denken. Tegelijkertijd vertellen disruptors als Bas van Abel (Fairphone), Kim Liebregts (Tesla Motors), Joris Beckers (Picnic) en Victor van Tol (Snappcar) over hun succesgeheimen. Een deel van de sprekers helpt tijdens het innovatiespel organisaties tot een creatieve oplossing voor een probleem te komen.