Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Jos Burgers #4: 5 redenen om klantgerichter te worden

Waarom zou je klantgerichter willen worden? Jos Burgers geeft in deze video vijf (bedrijfseconomische) redenen. 'Groei begint met het behouden van wat je hebt.'

Je leest nu: Jos Burgers #4: 5 redenen om klantgerichter te worden

Meer dan tevreden klanten zijn trouw, bevelen je aan bij anderen en blijken minder prijsgevoelig. Wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf druk. Oftewel, groei begint met behouden van wat je hebt.

De tevreden klant als marketing

Tevreden klanten boosten je business. Het zijn ambassadeurs die enthousiast over je zijn en aan anderen over je vertellen. Dat heeft een aantal voordelen. Een nieuwe klant werven is bijvoorbeeld vele malen duurder dan een bestaande klant behouden. En heb je veel klanten die positief over je roepen, dan ben je minder kosten kwijt aan marketing en acquisitie. Kortom, een tevreden klant is perfecte marketing. Meer voordelen van klantgerichtheid in de bovenstaande video.

Bekijk ook:
#1 Zo maak je van klanten jouw ambassadeurs
#2 Hoe één attent gebaar veel waarde kan toevoegen
#3 Klanten voor je winnen? Overtref de verwachtigen