Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jos Burgers #1: zo maak je van klanten jouw ambassadeurs

Hoe maak je van klanten ambassadeurs? 'Door meer te doen dan de klant verwacht', zegt Jos Burgers in deze video.

In offertes, op websites, in brochures: bedrijven beloven nogal wat. Maar wil je de verwachtingen overtreffen, dan moet je niet te veel beloven. Maak daarom realistische afspraken met de klant en probeer die te toppen. Zo kan je niemand teleurstellen en zijn klanten altijd blij.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Een stapje extra zetten

Daarnaast gaat het erom dat je iets meer voor de klant doet. Niet de hele dag door, maar bijvoorbeeld één keer per dag. Vooral de topklanten, Burgers noemt dit A-klanten, verdienen extra aandacht. In een eerder interview met MT zei hij: ‘De beste nieuwe klanten krijg je via je huidige topklanten. Het is dus belangrijk om die tevreden te houden. Dat kun je doen door af en toe wat extra’s te doen voor je A-klanten, de topklanten. Zij genereren de meeste omzet voor het bedrijf, dus die wil je blij houden. Het kost meer geld om nieuwe klanten binnen te halen dan huidige klanten tevreden te houden’.