We besteden over het algemeen veel geld aan reclame, maar weinig geld aan de echte beleving van het merk. Wil je een stevig merk neerzetten dan gaat het niet om de beloften die je doet, maar om de verwachtingen die je schept. ‘Sterke merken laten aan de voorkant zien, wat ze aan de achterkant zijn’, zegt Van Eck. ‘Het merk gaat niet over een logo of slogan. Het gaat over één ding: wat mensen over jou zeggen als je de kamer hebt verlaten.’
Consistentie
Weten klanten wat ze kunnen verwachten en krijgen ze dat ook, dan zijn mensen heel erg blij. Consistentie is essentieel: weet waar je voor staat en voer dat continu door in alles wat je doet. Organisaties die niet de strategie, maar het merk centraal zetten verdienen veel meer geld.
Lees ook: Met internal branding heb je geen reclame meer nodig
Masterclass Jouw afdelingsplan op 1 A4
Hoe maak je van een idee een uitvoerbaar plan? Met de ‘OGSM-methodiek’ van Marc van Eck verbind je ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten.
lees verder