Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Bedrijven die het merk centraal zetten, verdienen meer geld’

Sterke merken hoeven geen reclame te maken, klanten doen dat namelijk al voor jou. ‘Maar dat krijg je alleen voor elkaar als je mensen in hun hart raakt’, zegt marketeer Marc van Eck in deze video. ‘Daar heb je razend enthousiaste medewerkers voor nodig.’

We besteden over het algemeen veel geld aan reclame, maar weinig geld aan de echte beleving van het merk. Wil je een stevig merk neerzetten dan gaat het niet om de beloften die je doet, maar om de verwachtingen die je schept. ‘Sterke merken laten aan de voorkant zien, wat ze aan de achterkant zijn’, zegt Van Eck. ‘Het merk gaat niet over een logo of slogan. Het gaat over één ding: wat mensen over jou zeggen als je de kamer hebt verlaten.’

Consistentie

Weten klanten wat ze kunnen verwachten en krijgen ze dat ook, dan zijn mensen heel erg blij. Consistentie is essentieel: weet waar je voor staat en voer dat continu door in alles wat je doet. Organisaties die niet de strategie, maar het merk centraal zetten verdienen veel meer geld.

Lees ook: Met internal branding heb je geen reclame meer nodig