Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Dit is het nieuwe management team van Albert Heijn CEO Marit van Egmond

Nu de nieuwe CEO Marit van Egmond van Albert Heijn klaar is met haar honderd dagen durende reis door het land, zet ze duidelijk haar voetafdruk door per 6 mei een nieuw managementteam aan te stellen.

Je leest nu: Dit is het nieuwe management team van Albert Heijn CEO Marit van Egmond

Waar het kabinet Balkenende IV op een bustour 100 dagen het land in trok om met de burger te praten, trok Van Egmond van noord naar zuid om intensieve gesprekken te voeren met klanten, collega’s in winkels, werknemers in distributiecentra en op het hoofdkantoor, franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties, zo laat het persbericht weten.

Verandering = vooruitgang

Maar luisteren is niet het enige wat Van Egmond voorstaat. In een eerder interview met mt.nl liet Marit van Egmond weten dat ‘verandering de enige vooruitgang is’. En dus zet ze meteen haar stempel als nieuwe leider door een nieuw managementteam te presenteren. ‘De foodretailmarkt is flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren’, zegt Van Egmond.

Het nieuwe managementteam

Arnoud van Daalen is nu VP loyalty/analytics/media services en wordt directeur digitaal & klanten. Van Daalen is tien jaar werkzaam voor Albert Heijn met een kort uitstapje van anderhalf jaar bij Royal Wessanen. Hij begon zijn carrière bij drogisterijketen A.S. Watson, waar hij zes jaar als inkoper werkte.

Marco van Grinsven is nu VP Store Operations wordt directeur distributie & transport. Van Grinsven werkt nu vijf jaar voor Ahold Delhaize, maar leerde zijn operationele skills bij TNT en PostNL, waar hij operationeel directeur was.

Henk van Harn wordt directeur houdbaar & non-food en komt uit de eigen gelederen. Van Harn begon in 2004 als management trainee bij Ahold en werkte zich gestaag de ladder op.

Rob Heesen is de oud-CEO van Blokker (2015 tot 2017) maakte vier maanden geleden zijn comeback bij Ahold Delhaize als General Manager Albert Heijn To Go en wordt nu directeur foodservice & concepten. Eerder werkte hij negen jaar voor de Hema. Nadat hij Blokker niet aan de praat had gekregen, probeerde hij het een jaartje als consultant in China.

Constantijn Ninck Blok: wordt directeur vers, en daarmee de baas over alle versproducten. Hij werkt alweer 15 jaar bij de grootgutter in verschillende posities, waaronder vier jaar voor Gall & Gall. Daar werkte hij ruim twee jaar in de tijd dat ook zijn huidige baas Van Egmond er werkte.

Philip Padberg wordt directeur e-commerce. Sinds januari 2019 is hij al General Manager e-Commerce, nadat hij overkwam van bezorgservice Deliveroo. De oud-consultant van McKinsey haalde een MBA bij Insead en leerde daarna bij Deliveroo hoe geld te verdienen met het bezorgen van eten.

Hendrik Jan Roel was en is financieel directeur, al 5,5 jaar. Hij leerde zijn financiële vaardigheden bij Arthur Andersen, en startte bijna twintig jaar geleden als controller bij Albert Heijn.

Johan van der Zanden kwam een half jaar geleden over van ING als hoofd communicatie en merkbeleving. Nu wordt hij directeur marketing & communicatie. Daarvoor werkte hij een aantal jaar bij de Postbank en Nationale Nederlanden.

Sonja Boelhouwer wordt directeur winkels. Ook zij werkte een leven lang voor Albert Heijn. Ze begon haar carrière als management trainee bij Etos, waarna ze twee jaar later bij Albert Heijn begon. De afgelopen drieënhalf jaar werkte ze in de Verenigde Staten bij de Amerikaanse supermarktketens Stop & Shop en Giant, allebei dochters van Ahold Delhaize.

Nic Brassey is de laatste die het team compleet maakt als HR directeur ad interim.

Kortere lijnen

Van Egmond wil extra aandacht geven aan de groeigebieden vers, digital, e-commerce en foodservice concepten. Ze wil graag dat de lijnen binnen Albert Heijn korter worden, zodat het bedrijf flexibeler en klantgerichter wordt. Eerder vertelde ze in een interview waarom dat belangrijk is  en stond ze uitgebreid stil bij haar manier van leiding geven.