Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Meester van marketing 2.0

Wie op zijn tweeënveertigste een cv heeft als Richard van Hooijdonk, mag zichzelf best een master of marketing noemen. Binnen een dag (van 12 uur lang) probeert hij een sprankje van dat meesterschap op zijn pupillen over te brengen.


Spreker, inspirator, consultant, docent; sinds Van Hooijdonk in 2002 de term ‘marketing 2.0’ introduceerde, is hij het allemaal. Gelukkig heeft hij ADHD – althans, zo zegt hij zelf. De trainer, voormalig marketingdirecteur van Ohra en DSB Bank, spreekt, ademt, lééft marketing. Willekeurig citaat: “Om te zorgen dat mensen hun geld bij jou uitgeven en niet bij een ander, moet je ze continu te slim af zijn.” Of: “Weet wat je wilt en zorg dat je de kans krijgt om het te doen.” In ijltempo schiet hij vervolgens door honderden slides en passeren onder meer doelstellingen, doelgroepen, merkontwikkeling, social media en nog veel meer de revue.
Maar waar het vandaag echt om gaat, zijn de ingediende cases. Alles is te vermarkten, aldus Van Hooijdonk, van dansvoorstellingen tot keurmerken voor het boerenbedrijf. Met vier cases gaan we vervolgens aan de slag. In groepjes moeten we een marketingstrategie uitwerken, volgens het stappenplan van marketing 2.0, een door de trainer zelf opgezet marketingplan dat bedrijven klaarstoomt voor de nieuwe markteconomie. Van een wilde brainstorm – met toch wel wat stroomlijning als Van Hooijdonk langskomt en vraagt: “Hebben jullie wel gedacht aan communities?” – tot aan een gelikte presentatie is Master of Marketing 2.0 een constante stroom van marketingtheorie en praktijk, waarbinnen de deelnemers niet anders kunnen dan meegaan. Niet voor niets is Van Hooijdonks motto: “Maak er een beleving van.” Of we daarmee ook het niveau bereiken van de marketingmeester zelf is zeer de vraag, maar de 12 uur durende training geeft in elk geval een zet in de richting.
 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Training Master of Marketing 2.0
Leerdoel marketingstappenplan in praktijk brengen
Inzicht achteraf alles is te vermarkten
Organisatie marketingmonday.nl
Waar in of nabij Utrecht
Duur hele dag, inclusief avond (van 9 tot 9)
Kosten 1.000 euro, excl. btw
 

> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.