Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boekentips: Social media-doelen, reputatie bouwen en het Darknet

Welke nieuwe boeken mag jij als ondernemer écht niet missen? Sprout licht er regelmatig drie uit. Deze week: strategisch doelen bereiken met social media, je reputatie beschermen alsof het iedere dag judgement day is en afdalen in het Darknet.

1. Zakelijke doelen bereiken met social media (Marco Frijlink en Wilco Verdoold)

Het is volstrekt irrelevant wat je zelf van een platform vindt’, zei auteur Wilco Verdoold onlangs tijdens een Sprout Event over social media. Het belangrijkste is dat je heldere doelen stelt. Verdoold en co-auteur Marco Frijlink definieerden samen met de Universiteit Utrecht en 10 social media-experts 12 businessdoelen die je met social media kunt nastreven, van het vergroten van je naamsbekendheid tot leads genereren. Die worden geïllustreerd met een fikse hoeveelheid voorbeelden. Een bijna onmisbaar boek bij het uitstippelen van een gerichte social media-strategie.

Bestel als paperback (222 blz) – 21,99 euro
Bestel als e-book – 17,99 euro

2. What are they saying about you? (Frank Peters)

In het social media-tijdperk is het iedere dag judgement day, stelt auteur Frank Peters in het onderhoudende boekje ‘What are they saying about you?’. Als ondernemer moet je constant investeren in “reputatievet” als een buffer voor slechte tijden. Reputatie-adviseur Peters deelt In korte fragmenten – van maximaal 1 pagina – 50 repuatielessen. Zoals ‘Ontkennen is het grootste risico’, ‘Slecht nieuws breng je zelf’ en ‘Dilemma’s kun je delen’. Geen diepgravende lectuur, maar puntige inzichten van praktische aard waarmee je je reputatie bouwt en beschermt.

Bestel als paperback (144 blz) – 12,95 euro

3. Dark Net (Jamie Bartlett)

In ‘Dark Net’ dalen we af in een digitale onderwereld van hackers, seks, bitcoins en wapens – het deel van het internet dat niet met een gewone browser toegankelijk is. Auteur Jamie Bartlett onderzocht hoe mensen zich gedragen in omstandigheden waarin zij zich werkelijk anoniem wanen. Het resultaat is een onthullend inkijkje in een subcultuur die behalve dubieus ook creatief is. Bekijk ook deze presentatie die Bartlett vorige maand gaf in Amsterdam, waarbij ook een professioneel hacker laat zien hoe je precies op het Darknet komt.

Bestel als paperback (312 blz) – 20 euro
Bestel als e-book – 10 euro

Boekentips voor volgende week? Stuur een mail naar [email protected].