Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boekentips: Marketingfacts, Zakenvrouwen en Getting Things Done

Dagelijks verschijnen tientallen boeken. Welke mag jij als ondernemer echt niet missen? Sprout licht er wekelijks drie uit. Deze week het Marketingfacts Jaarboek, een overzicht van de Zakenvrouwen van het Jaar en de herschreven Getting Things Done.

1. Marketingsfacts Jaarboek

Geen onderneming kan zonder een goede dosis marketing, maar welke methode is voor jouw bedrijf het meest effectief? Om die vraag te beantwoorden brengt Marketingfacts elk jaar een allesomvattend naslagwerk uit. Elke vorm van e-mail en video tot e-commerce en social media wordt erin behandeld aangevuld met ‘hot topics’ als contentmarketing en webcare. Elk hoofdstuk is geschreven door specifieke experts, staat bomvol cijfers en praktische toepasbaarheid (weet jij bijvoorbeeld het verschil tussen reactieve, proactieve en preventieve webcare?). Met ruim 400 pagina’s aan materiaal ben je niet snel uitgelezen.

Bestel als paperback – €29,95
Nederlandstalig, 449 blz., uitgegeven door Marketingfacts

2. Zakenvrouw – Pierre Spaninks & Mirjam van der Linden

Ruim 34-jaar reikt champagnemerk Veuve Clicquot jaarlijkse de prijs uit voor de zakenvrouw van het jaar. Sprout journalist Pierre Spaninks en fotografe Mirjam van der Linden schreven een overzicht van deze topondernemers en captains of industries: wat was hun achtergrond en hoe is het ze vergaan? Leer van bekende namen als Tecla Bodewes (Bodewes Scheepswerven), Heleen van Oord (DQ&A), Jaqueline Zuidweg (Zuidweg & Partners), Annemarie Rakhorst (Search) en vele anderen. Op de vraag of een prijs als deze nog nodig is zegt Bodewes: ‘Ik ben altijd wars geweest van aparte vrouwenclubs, maar de Prix Veuve Clicquot maakt een hoop mensen ongelofelijk enthousiast.’

Bestel als paperback – €19,95
Nederlandstalig, 183 blz., uitgegeven door AnderZ

3. Getting Things Done (editie 2015) – David Allen

Het Getting Things Done-principe van auteur David Allen mag dan ruim 13 jaar oud zijn, maar de theorie is alles behalve verouderd. Getting Things Done, beter bekend als GTD, helpt je effectiever te werken door taken vooraf vast te leggen, te organiseren en daarna te voltooien. Allen, die tegenwoordig in Amsterdam woont, vond het tijd om zijn klassieker te herschrijven met nieuwe inzichten en voorbeelden vanuit de moderne werkplek. Een goed moment om het boek in huis te halen als hij nog niet in je boekenkast staat!

Bestel als paperback (engelstalig) – €20,95
Engelstalig, 384 blz., uitgegeven door Piatkus Books

Boekentips voor volgende week? Stuur een mail naar [email protected].