Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Weak Ties

The Strength of Weak Ties, geïntroduceerd door Mark Granovetter. Wat wil hij hiermee zeggen? Dat zwakkere verbindingen in je netwerk waardevoller zijn. Doordat hiermee nieuwe informatie wordt toegevoegd. Dat terwijl bij ‘Strong Ties’ dezelfde informatie wordt herhaald.

Als ik praat met personen blijkt vaak dat men geen idee heeft op welke theoretische modellen social media toegepast is. The Strength of Weak Ties is een van de theorieën. Met social media willen we maar al te vaak alleen vrienden en bekenden in

ons netwerk. Onbekenden worden omwille van het onbekend zijn geweigerd.

Als je geloof hecht aan de theorie kun je maar beter alle onbekenden toevoegen aan je netwerk. Er komt altijd een verrassing. Eentje die je niet verwacht had. En dat is de kracht van ‘Weak Ties’.
Laat je eens verrassen.

Big Hug,

Jan Mulder

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.