Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Deze Nederlandse bedrijven verdienen aan de Spelen

Tal van Nederlandse bedrijven wisten al te scoren op de Olympische Spelen. Een overzicht van de winnaars uit het bedrijfsleven.

Niet alle bedrijven mogen trots vertellen over hun successen op de Olympische Spelen. De reden? Marketingrechten… Alleen als een bedrijf betaald heeft, mogen ze naar de buitenwereld communiceren dat ze bij de Olympische Spelen betrokken zijn. Daar trekken wij ons in dit artikel trouwens niets van aan.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Grote Nederlandse namen

Er wordt door de Britten in totaal zo’n 9 miljard pond in de Olympics geïnvesteerd, 6,4 miljard daarvan gaat naar opdrachten voor private ondernemingen. Daar zitten grote Nederlandse namen bij:

  • Arcadis was adviseur bij de bouw van het Olympisch Stadion
  • BAM Nuttal gaat over de sloop en reiniging van het Olympisch terrein, de ontsluiting ervan en de herontwikkeling van het Olympisch park na afloop van de Spelen
  • Heineken is de officiële bierleverancier en organisator van het Holland Heineken House
  • Imtech leverde duurzame technologie van het Olympisch stadion, het Velodrome, de verblijfsgebouwen van sporters en officials, het Olympisch winkelcentrum Westfield Stratford City, de verkeersinfrastructuur van het Olympisch gebied, verbetering webtechnologie BBC
  • Philips ging over de verlichting in stadions
  • Royal Haskoning deed het ontwerp en milieuonderzoek bij de Weymouth and Portland National Sailing Academy (WPNSA). 

Maar er zijn ook tal van kleinere en minder bekende partijen die een graantje meepikken aan het wereldwijde sportevenement. Een klein overzicht van de vroege Nederlandse winnaars in Londen.