Als een ceo op de cover van een tijdschrift prijkt, dan gaat het bedrijf waarvoor hij werkt moeilijke tijden tegemoet. Zie daar één van de opvallende principes van Donald Sull, gezien als één van de belangrijkste nieuwe managementgoeroes.
Blader door het boek:
The Upside of Turbulence
En dat laatste roepen wij niet alleen. The Economist, Financial Times en Fortune schaarde hem recent nog in het eliterijtje met '10 nieuwe managementgoeroes die u zeker moet kennen'. Sull werkt onder meer als professor Management Practice in Strategic and International Management aan de Londen Business School. Hier genoot hij ook zijn opleiding. Verder klust hij bij als consultant voor grote bedrijven als Oracle, Nokia en Emirates Airline.
The Upside of Turbulence
Sull schreef meerdere boeken, maar zijn bekendste wapenfeit is The Upside of Turbulence. Hierin beschrijft hij hoe bedrijven succesvol kunnen innoveren in onzekere markten waar de realiteit van vandaag morgen alweer achterhaald kan zijn. Volgens Sull zouden ze hun middelen veel slimmer moeten inzetten dan nu vaak gebeurt. Dat lukt alleen door voldoende flexibel te zijn en de juiste aandacht te besteden aan groeikansen.
Actieve Inertia
Opmerkelijk en even hilarisch is zijn theorie van actieve inertia. Daarin beschrijft Sull zeven signalen die aangeven dat een bedrijf in moeilijkheden komt. De topman als coverbeeld van een tijdschrift is zo'n signaal. Hoewel hij daarmee laat zien ook over humor te beschikken, zit er wel degelijk een serieuze ondertoon in die principes. Meer daarover leest u in het artikel hieronder.
Artikelen over Donald Sull: