Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Mabel van Oranje, ceo The Elders

Het is te hopen dat Mabel van Oranje zichzelf niet al te vaak googlet. Op pagina 1 wordt haar naam bijvoorbeeld al in verband gebracht met vermeende (negatieve) betrokkenheid bij de reddingsactie van de ontvoerde piloten in Libië (in de digitale ether gegooid door anti-monarchisten) en bij de vereniging van de opgestapte PVV’er Carlo de Bruin.

Het enfant terrible van de Oranjes duikt bij Google echter ook steeds vaker positief op, en wel in haar hoedanigheid als ceo van The Elders, een door Nelson Mandela opgerichte club van staatslieden die wereldproblemen wil oplossen. Wat daarbij ook helpt: ze twittert, als enige lid van het Koninklijk Huis.

@MabelvanOranje heeft in anderhalf jaar een followersbase van zo’n 11.000 volgers opgebouwd, die worden gewezen op problemen als malaria en de toestand in Afrika. En ze mag dan zelf relatief weinig twitteren (403 keer sinds november 2009), als ze het doet, wordt ze wel regelmatig geretweet (1.099 keer), zodat ze niet alleen 11.000 volgers bereikt, maar ook vaak de volgers van die volgers. Wie overigens denkt dat je via @MabelvanOranje een blik in de koninklijke keuken kunt krijgen, komt bedrogen uit. De meest persoonlijke openlijke connectie van Mabel is modeduo Viktor & Rolf.

In cijfers

403 Tweets zelf verzonden

761 Aantal unieke retweeters

10.933 Followers op Twitter

174 Duizend hits op Google

001 Wikipedia-pagina

010 Video’s op YouTube

000 LinkedIn/Facebook-accounts

eindoordeel: Specialist

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Rutger Huizenga is creatief directeur van SocialPeople. Meer lezen? mt.nl/socialmedialat
De zoekopdrachten zijn uitgevoerd op 10 juni 2011 

> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.