Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jan Slagter, ceo MAX

Hoezo, oudjes twitteren niet? Check @Jan_Slagter en je ziet in zijn timeline warempel zelfs oud-CDA- en ARP-fractievoorzitter @WillemAantjes (88 jaar!) voorbijkomen. Nu is de directeur van omroep MAX zelf ook nog jong van geest. Want in tegenstelling tot veel jongere vakbroeders als BNN’er Patrick Lodiers staat Slagter wel met twee poten in de twittermodder.

Resultaat: een uitlaatklep die veel gratis pr voor hemzelf, maar ook voor omroep MAX genereert. Of het nu gaat om Loretta Schrijver (Slagter is geen fan), de macht van de netmanagers of over Omroep Maxim van Maxime Hartman, Slagter weet zijn tweets zo te verpakken dat het journaille er iedere keer weer gretig nieuws uithaalt.

Nu schijnt Slagter ook ‘in het echt’ zijn hart voor op de tong te hebben, dus hij is authentiek, zoals dat heet. En weet daarnaast zijn weg. Van journalisten, tot presentatoren, tot politici en reclamemakers – iedereen is bij Slagter maar een tweet of hashtag weg. Ook op Facebook is Slagter goed bezig, temeer omdat hij het netwerk goed heeft gekoppeld aan zijn Twitterstream. Je moet op Facebook alleen eventjes door de fake-accounts heen om de echte Slagter te vinden. Maar goed, dat valt ook wel weer mee. Een Slagter met negen likes? Dat kan nooit een echt account zijn, daarvoor is hij te echt, te sociaal en te interessant tegelijk.

In cijfers


8264 Tweets

211 Following

3579 Followers

135.000 Zoekresultaten op Google

500+ Connections op LinkedIn

143 Resultaten via YouTube

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Eindoordeel: Koning

Rutger Huizenga werkt bij Bennink Bicker Caarten. Meer lezen? mt.nl/socialmedialat
De zoekopdrachten zijn uitgevoerd op 10 oktober

> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.