Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Werkgevers moeten goede doelen steunen

Alle winst van het bedrijf voor uzelf houden, dat is echt uit de tijd. Werkgevers moeten ook geld geven aan goede doelen, vindt bijna de helft van de Nederlanders.

Ruim een kwart vindt dat alle organisaties één procent van de winst moeten afstaan aan goede doelen. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend Nederlanders van Wings of Support, een vrijwillige organisatie die is opgezet door personeel van KLM en Martinair.

Eigen voordeel
Doneer een extra euro vanuit uw bedrijf en draag het uit. Twee op de drie Nederlanders vindt het namelijk geen enkel probleem als een bedrijf zijn imago en reputatie verbetert met het steunen van een goed doel.

Gezondheidszorg
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat 84 procent van de Nederlanders jaarlijks geld doneert. Het populairst is de gezondheidszorg, gevolgd door natuur-, milieu- en dierenbelangen en ontwikkelingshulp. Meer dan de helft van de respondenten kiest het liefst voor een goed doel in eigen land.

Vrijgevig
Jaarlijks geven we zo'n honderd euro per persoon weg aan organisaties die we een warm hart toedragen. Vrouwen spekken de rekeningen van goede doelen iets vaker dan mannen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Opvallend
De onderzoekers noemen het "opvallend" dat jongeren het meest vrijgevig uit de bus komen. Van de respondenten tot en met 24 jaar is een kwart bereid één procent van het salaris af te staan. Van de groep 45-plussers is elf procent hiertoe bereid. Zou dat niet gewoon komen omdat zij veel meer verdienen en niet meer op een studentenkamer wonen?