Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

VVD: geen WW-premie voor 55-plussers

De VVD wil dat werkgevers geen WW- premie meer hoeven te betalen voor werknemers van boven de 55 jaar. Zo moet het voor bedrijven aantrekkelijk worden oudere werknemers in dienst te houden.

VVD-lijsttrekker Mark Rutte zei op een partijbijeenkomst dat bedrijven zuinig moeten omgaan met ouderen. Volgens Rutte maakt het schrappen van de WW-premie voor 55-plussers ouderen niet alleen goedkoper, maar stimuleert het bedrijven ook om te investeren in scholing.

Oudere werknemers blijven dan goed inzetbaar, zegt de VVD. In het programma van de VVD staat dat de maximale duur van de WW van 38 naar negentien maanden moet.
(NOS.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.