Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Vestia-commissarissen op het matje bij minister

Demissionair minister Sybilla Dekker van Volkshuisvesting zal snel, wellicht maandag, overleg hebben met de raad van commissarissen van de woningcorporatie Vestia over de hoge beloning van directeur-bestuurder Erik Staal.

Hoofd communicatie Titia Spaans van Vestia bevestigt dat Staal over 2005 een brutosalaris van 343.000 euro en een pensioenbijdrage van 95.000 euro ontving. Hij is daarmee de best verdienende corporatiedirecteur in Nederland.

Voorzitter Simon Kolthek van de raad van commissarissen van Vestia erkent op de site van de corporatie dat de beloning van Staal hoger is dan een speciale commissie heeft geadviseerd voor de sector als maximum. Volgens hem is uit een onafhankelijke toetsing in 2002 echter gebleken dat de beloning ’marktconform’ is. Daarbij is Staals inkomen vergeleken met sectoren in de profit- en non-profitsfeer, ofwel het bedrijfsleven.

GroenLinks en SP spreken van een buitensporige beloning en vinden dat de minister moet ingrijpen.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.