Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Verlofsparen impopulair onder personeel overheid

De levensloopregeling voor het sparen van verlof van werk is onder werknemers bij de overheid niet erg geliefd.

Ongeveer 6 procent van het personeel neemt op dit moment deel aan de regeling. Nog eens 7 procent is van plan om uiterlijk volgend jaar te sparen voor verlof.

Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken woensdag op basis van een enquête bekendgemaakt. Deelname bij de overheid aan de levensloopregeling is slechts een fractie hoger dan bij bedrijven, waar 5 procent van het personeel gebruikmaakt van het verlofsparen.

Medewerkers van de overheid willen de verlofregeling vooral benutten om eerder te kunnen stoppen met werken. “De meest genoemde reden om niet aan de levensloopregeling deel te nemen, is dat men twijfelt aan het voortbestaan van de regeling in de huidige vorm”, aldus het ministerie van Binnenlandse Zaken.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.