The Economist is in 2006 het tijdschrift dat het meest door Europese senior executives wordt gelezen. Het blad dankt zijn eerste plaats in het European Business Readership Survey aan het feit dat de Amerikaanse bladen Business Week en Forbes geen Europese edities meer publiceren.
Hierdoor is het bereik van Forbes sinds 2004 gedaald van 5,5 naar 3 procent en dat van Business Week van 4,7 naar 4,6 procent. Het Readership Survey wordt om het jaar gepubliceerd. Het bereik van The Economist steeg van 7,7 in 2004 naar 10,5 procent in 2006. Time zag het aantal lezers met 30 procent stijgen, van 20.722 naar 27.008. Bij de dagbladen heeft de Financial Times het grootste bereik. 13,1 procent van de doelgroep leest deze krant. De nummer twee is Frankfurter Algemeine, met een bereik dat terugliep van 10,8 naar 10,2 procent.
Onder de groep Europese topmanagers daalde de consumptie van dagbladen en tijdschriften. 42,9 procent leest in 2006 een internationale titel, vergeleken met 43,1 procent in 2004.
(Express.be, Media Week)