Ergert u zich aan de houding van ambtenaren als u of uw bedrijf eens iets nodig heeft van de gemeente? Dan bent u niet de enige. Bekijk hier de top tien.
De Kamerkrant van de Kamer van Koophandel zet de tien grootste ergernissen van ondernemers op een rij. Gemiddeld krijgen zij twaalf keer per jaar met de gemeente te maken.
Termijnen
1. Gemeenten houden zich niet aan de wettelijke termijnen
2. Overschrijding van de termijn heeft geen gevolgen voor de gemeente en wanneer de beslissing volgt is onduidelijk
Gegevens
3. Het is onduidelijk welke gegevens de gemeente wil hebben
4. Gemeenten vragen vaak dezelfde informatie dubbel. Mensen en bedrijven voelen zich daardoor gewantrouwd
Professionaliteit
5. Er wordt niet gedacht in oplossingen en het bespreken van alternatieven is beperkt mogelijk
6. Besluiten en afwijzingen worden onvoldoende onderbouwd
7. Gemeentelijk toezicht is niet gecoördineerd, waardoor er te veel controlebezoeken plaatsvinden
Bereikbaarheid en service
8. Gemeenten zijn moeilijk toegankelijk voor (eenvoudige) vragen en ook de antwoorden laten te wensen over
9. Websites van gemeenten bevatten verouderde informatie
10. De klantgerichtheid van de gemeente is matig