Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Test: Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI

Leaserijdend Nederland raakt snel verveeld. Peugeot heeft zijn lesje geleerd en met de 508 slim ingegrepen.


Peugeot heeft zijn lesje ­geleerd. In 2004 gaf het automerk zijn 407 een merkwaardige haaienmuil en ­oeverloos lange neus mee. Dat baarde opzien en de 407 leek een hit. In 2005 belandde hij zelfs in de ­top-10 van bestverkochte auto’s, maar zelden daalde een ster zo snel. Leasepubliek raakt snel verveeld en veroordeelde Peugeots opzichtige middenklasser tot een bestaan in de marge. Naast, inderdaad, grote broer 607.

De Fransen grijpen nu heel slim in: ze vervangen zowel de 607 als de 407 door één, veel strakker gestileerde en beter gebouwde, forse middenklasser, de 508, een auto die teruggrijpt op een goede traditie: véél ruimte en comfort in een zakelijke koets, iets wat Peugeot ooit de bijnaam ‘Franse Mercedes’ opleverde.

De te kloppen partij in deze klasse is de Volkswagen Passat, vooral de ­­­‘20-procenter’ die zo vriendelijk ­bijtelt door het lage dieselverbruik. De 508 is als 1.6 e-HDI groen, groot en goed genoeg om de Passat partij te bieden, zeker vanwege die andere Franse ­traditie: fantastische diesels. Wel is een trage schakelrobot verplicht en krijgt u voor hetzelfde geld niet veel méér auto. Maar goed, u rijdt dan wel Mercedes, zij het een Franse.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Peugeot 508 SW
Prijs
Blue Lease-uitvoering, ­
1.6 ­e-HDi: 31.245 euro
Bij de dealer eind maart
Voor hetzelfde geld Volkswagen ­Passat Variant 1.6 TDI, Skoda Superb Combi 1.6 TDI, Ford Mondeo 1.6 TDCi ECOnetic

 
MT houdt u met de online autospecial op de hoogte van de nieuwste trends. De laatste recensies, informatie over het groene rijden, de auto van de toekomst en verhalen over de autoindustrie, leest u op MT.nl