Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tamar van de Paal: iedere dag iets anders

Tamar van de Paal is weer terug in Nederland. Begin dit jaar is hij benoemd tot vice president Spotzer studio en in die functie wordt hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van online commercials voor het reclamebureau.

Wat heeft u gedaan op uw eerste werkdag?
"Na zeven jaar in het buitenland geweest te zijn en nu weer in Nederland, terug in Amsterdam, was het prettig om op de fiets naar het werk te gaan. De ochtend bestond uit een uitgebreide meeting om kennis te maken met mijn team. Daarna spaghetti vongole gegeten, met een glaasje wijn in ons favoriete restaurant hier vlakbij en vervolgens aan de telefoon met onze mensen in San Francisco en New York. Tussendoor ben ik begonnen met het bekijken van de honderden Spotzer commercials met hulp van een van onze planners."

Wat zijn de grootste verschillen tussen uw nieuwe en uw vorige baan?
"Wij maken geen producten op maat maar prêt à porte. Jarenlang heb ik bij meer traditionele bureaus zeer nauw met klanten samengewerkt om impactvolle campagnes te maken. Deze relaties zijn zeer intens. Bij Spotzer ontwikkelen we commercials proactief. Klanten kiezen een van de commercials uit onze bibliotheek. Natuurlijk passen we ze aan op de specifieke wensen van deze klant, maar het contact is veel minder intensief. In het creatieve ontwikkelingstraject tackelen we categorie na categorie, gebruik makend van een wereldwijd netwerk van creatievelingen. De voornaamste contacten met de markt, creatieven, prospecten en klanten, vinden online plaats. De bureauwereld op zijn kop…een aardig groot verschil dus."

Wat is er zo leuk aan de nieuwe functie?
"Onze ambitie is een wereldwijd online reclamebureau te worden. De volumes zijn vele malen groter dan bij traditionele bureaus, terwijl we wel kwaliteit leveren. Dit betekent dat we op veel vlakken moeten innoveren. Soms doen we dit zelf en anders werken we samen met partners die gespecialiseerd zijn op een bepaald gebied. Iedere dag een andere uitdaging dus."  

Wat wilt u over drie jaar bereikt hebben?
"Ik ben teruggekomen naar Amsterdam, omdat ik geloof dat Spotzer het bureau model voor de toekomst is. Ik hoop dat ik over drie jaar de radicale innovaties doorgevoerd heb die we nodig hebben voor succes en dat we daarnaast nog honderden krachtige commercials hebben geproduceerd en verkocht."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Wat heeft u geleerd van uw vorige baan dat u aan anderen als tip zou mee willen geven?
"Voor al diegene die nu pitchen voor klanten; "Treat your prospect as a client"! Dit helpt je de aandacht te vestigen op hoe je de klant echt kan helpen en het is een goede, relaxte, basis voor de relatie."