Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

’Staatsgeheimen niet veilig op de Blackberry’

De Blackberry is niet geschikt om staatsgeheimen mee te versturen. Politici en ambtenaren zouden het apparaatje dan ook niet moeten gebruiken voor het versturen en ontvangen van geheime informatie.

Dat heeft inlichtingen- en veiligheidsdienst AIVD bevestigd. De inlichtingendienst waarschuwde het kabinet een jaar geleden al dat de kans dat vertrouwelijke informatie uitlekt via de Blackberry te groot is.
Toch worden de handcomputers, waarmee de gebruiker mobiel kan e-mailen, bellen en een elektronische agenda bij kan houden, nog steeds erg veel gebruikt onder politici en ambtenaren.
(Elsevier.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.