Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Social network-burger

Nou niet lachen: een burgertent in New York laat zijn klanten via social media hun favoriete burgers samenstellen. Zo denken de burgerbakkers aanzienlijk op marketing te besparen.

 

Zo werkt het: de klant kan thuis alvast zijn favoriete burger of sandwich samenstellen uit een woud aan ingrediënten. Als hij die creatie een kekke naam geeft, kan hij hem delen met zijn vriendjes en vriendinnetjes op Facebok, Twitter of Foursquare. En nou komt het: voor elke klant die de creatie bestelt, krijgt de bedenker een tegoed van 20 cent. Doel van de klant: een free lunch.

Free Lunch

Maar voor 4food.com gaat het om hetzelfde. Zodra klanten als een razende hun eigen burgers onder de aandacht gaan brengen, hoeven de burgerbakkers zelf nauwelijks aan marketing te doen. En dat is dan hun free lunch. Michael Schuman van 4Food beweert in onderstaande video heel vroom dat de bespaarde kosten zullen terugkeren in betere ingrediënten. Reuters ging bij 4food.com op bezoek tijdens een pre-opening, in september gaan de dueren pas echt open.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.