Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

P&o’ers met pop maken vaker promotie

Een persoonlijk ontwikkelingsplan (pop) is een boost voor de loopbaan. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Beloning en Waardering van hr-verantwoordelijken 2006’ van Mercer.

Met een pop-gesprek maakte 40,9 procent van de respondenten in de afgelopen twee jaar promotie. Zonder een persoonlijk ontwikkelingsplan zette maar 25,1 procent een stap hoger op de carrièreladder.

De pop toont met deze cijfers aan een waardevol attribuut te zijn op weg naar hogere werksferen. Toch is de stimulerende werking van zo’n plan niet iedereen gegund. Slechts 18,2 procent van de 1115 ondervraagde hrm’ers gaf aan een pop onder de arm te hebben. Van de have nots gaf 45,9 procent aan wel graag een persoonlijk ontwikkelingsplan te willen. Om begrijpelijke redenen.
(IntermediairPW.nl)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.