Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Philips en Rabobank hebben beste imago

Als u bezig bent een betere reputatie van uw bedrijf op te bouwen, dan kunt u een voorbeeld nemen aan Philips. Financiële instellingen zijn op de ranglijst als een baksteen gezakt.

Dat blijkt uit internationaal onderzoek van het Reputation Institute in samenwerking met de Rotterdam School of Management. De reputatie van financiële instellingen is het afgelopen jaar zoals verwacht "dramatisch gedaald". Overigens valt het vergeleken met banken in andere landen nog wel mee met het imagoprobleem.

Positief
Positieve uitzondering vormt de Rabobank. Die bank heeft zijn imago zelfs zien stijgen en eindigt op de tweede plaats. Fortis is het hardst gezakt en eindigt als hekkensluiter van de ranglijst van dertig bedrijven. ABN Amro, ING en Aegon scharen zich eveneens in de laagste regionen.

Voldoende
NS stond vorig jaar nog onderaan de lijst, maar scoort nu voor het eerst een voldoende. "Een noemenswaardige verdienste", aldus de onderzoekers. De NS eindigt op plaats 28.

Koploper
Philips weet zijn koploperspositie te handhaven. Het elektronicabedrijf won de prijs de afgelopen vier jaar in totaal drie keer.

Dit is de volledige imagolijst van 2009:
1. Philips
2. Rabobank
3. Friesland Campina
4. Air France-KLM
5. Heineken
6. TNT
7. Wolters Kluwer
8. Unilever
9. Ahold
10. Océ
11. Randstad
12. AkzoNobel
13. CZ
14. VolkerWessels
15. Reed Elsevier
16. DSM
17. KPN
18. Shell
19. Maxeda
20. Essent
21. Eneco
22. Nuon
23. Delta Lloyd
24. BAM
25. EurekoAchmea
26. Aegon
27. ING
28. NS
29. ABN Amro
30. Fortis

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Voor het hele rapport klikt u hier.