Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ophef over salaris van topambtenaren

Er is flinke ophef ontstaan over de salarissen van enkele Amsterdamse topambtenaren, waaronder de directie van vervoersbedrijf GVB. Maar liefst zes overheidsdienaren in de hoofdstad verdienden in 2005 fors meer dan de 158.000 euro van ministerpresident Balkenende.

Directeur Gert-Jan Kroon van het GVB staat bovenaan, zo blijkt uit een brief van wethouder Marijke Vos (GroenLinks) aan de gemeenteraad. Kroon verdiende vorig jaar 291.875 euro.

Na Kroon volgt Mat Masthoff, de voormalig directeur van de Sociale Dienst. Hij verdiende in 2005 ruim 185.000 euro. Drie GVB-onderdirecteuren verdienden ook vorstelijk. De directeur J.G. Schermer (Personeel en Organisatie), A. Bolier (Vervoer) en M.A.G. Weijenberg (Techniek) kregen ieder bijna 190.000 euro.
(De Telegraaf)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.