Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Onderwijsplatform G4 wil 1,1 miljard extra

Het Onderwijsplatform G4 wil dat de overheid jaarlijks 1,1 miljard euro extra uittrekt voor de jeugd in de vier grote steden. Het geld moet meer samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven, en de begeleiding van alle jongeren in de vier grote steden mogelijk te maken.

Het geld is ook bedoeld voor opvang en speelzalen voor 0 tot 4-jarigen, opvoedingsondersteuning en taalcursussen voor ouders.

Dat blijkt uit de Investeringsparagraaf dat het platform van onderwijsinstellingen maandag tijdens een verkiezingsdebat in Den Haag wil aanbieden aan de ’nummers 2’ van het CDA, PvdA en de ChristenUnie. Volgens het platform moet van het geld ook meer geïnvesteerd worden in onderwijspersoneel en stagebegeleiders. Die moeten specifiek geschoold worden in omgang met problemen in de grote stad. Bovendien moeten meer carrièremogelijkheden de vlucht uit de grote stad stoppen.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.