Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nieuwe waarden

Het is altijd fijn als er uit onverwachte hoek een radicaal geluid mag worden opgetekend. Van mensen die altijd voor publicitair vuurwerk zorgen ga je op een gegeven moment betwijfelen of ze het wel echt menen. Maar een accountant – de meest grijze muis onder de grijze muizen – die integriteit (als het goed is) tijdens zijn opleiding met de paplepel ingegoten heeft gekregen, zal niet voor zijn beurt praten. Die doet alleen zijn mond open als-ie heel goed weet wat-ie wil gaan zeggen. En dat deed Chris Hibbit, een Britse accountant die twee weken geleden promoveerde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Volgens Hibbit kunnen bedrijven maar beter vandaag dan morgen stoppen met het producuren van zogenaamde maatschappelijke jaarverslagen. Daarin staat bijvoorbeeld met hoeveel de uitstoot van schadelijke gassen bij Shell is afgenomen, of hoeveel meer vrouwen zijn doorgedrongen tot de hogere managementlagen dan vorig jaar. Of bij TPG hoeveel voedsel het bedrijf heeft vervoerd over het Afrikaanse continent, zonder daar geld voor te vragen. Allemaal goed nieuws, wat leidt tot een betere wereld.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.