Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Nederlands succesje op het WK

Alvast één Nederlands succes op het WK in Zuid-Afrika: de grasmatten waarop Italië en Argentinië voetballen zijn van vaderlandse makelij. Totale order per veld: tussen de 350.000 en 1 miljoen euro.

 

Het Nederlandse bedrijf Desso, bekend als tapijtfabrikant, is door wereldvoetbalbond FIFA gevraagd de twee stadions met de grootste grasproblemen onder handen te nemen. In deze nieuwe stadions in Nelspruit en Polokwane worden vier groepswedstrijden gespeeld voor 45.000 toeschouwers. Desso heeft daar de afgelopen weken met zijn gepatenteerde GrassMastersysteemnatuurgrasmatten’ neergelegd, die bestaan uit een combinatie van 3% kunstgras en 97% natuurgras. Daarbij worden in een gewone grasmat zo’n 20 centimeter diep 20 miljoen kunstgrasvezels geïnjecteerd, waar de natuurgraswortels omheen groeien, zodat een stabiele en egale grasmat ontstaat.

Desso Sports Systems heeft inmiddels meer dan 50 miljoen vierkante meter aan kunstgras en GrassMaster-velden geïnstalleerd bij zowel top- als amateurclubs overal ter wereld. In de Premier League spelen 10 ploegen, waaronder Arsenal, Liverpool, Manchester City en Tottenham Hotspur, op een GrassMasterveld, in Nederland AZ. Clubs als Real Madrid en Feyenoord trainen op zo’n grasmat. Het is voor het eerst dat nu ook op het wereldkampioenschap op (gedeeltelijke) kunstgrasvelden wordt gevoetbald.

De ceo van Desso, Stef Kranendijk, is bijzonder trots op de WK-klus. “Het is voor ons een prestigieus project. We hopen zo ook toekomstige topevenementen te inspireren.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees meer over managementlessen om te winnen in het boek "Oranje Wereldkampioen"