Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Manager moet respect verdienen

Respect voor de manager is een van de belangrijkste succesfactoren voor betrokken medewerkers. En dat krijgt u niet zomaar. U moet het verdienen. Hoe? Vooral door te luisteren. En door het goede voorbeeld te geven en open te staan voor nieuwe dingen.

Een van de belangrijkste kenmerken van de sterke bedrijven is dat daar managers werken die alles in het werk hebben gesteld om het respect van hun medewerkers te verdienen. Meer dan driekwart van de werknemers in die bedrijven heeft groot vertrouwen in de leiderschapskwaliteiten van hun baas. In de andere bedrijven is dit slechts 60 procent. De directeur van de minder goed beoordeelde bedrijven geniet slechts het vertrouwen van iets meer dan de helft van de werknemers.

Luis-te-ren
Managers in goed lopende bedrijven blijken aanzienlijk beter te luisteren naar hun werknemers. Tweederde van deze werknemers heeft echt het gevoel dat hun baas hen hoort en niet alleen maar vertelt wat ze moeten doen. In de overige ondernemingen heeft slechts 39 procent dat gevoel. Meer bij Brisk Magazine

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.