Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Manager communiceert liever via blog of chat

Managers sluiten zich steeds vaker op in hun kantoor en communiceren met hun personeel via blogs, podcasts en sociale netwerken. Lekker makkelijk.

E-mail lijkt als communicatiemedium alweer achterhaald. De moderne manager gebruikt blogs, podcasts en sociale netwerken om met zijn medewerkers te communiceren, schrijft Management-issues.com.

Groeien
Consultantbureau Watson Wyatt heeft het aantal bedrijven dat gebruik maakt van web 2.0 voor interne communicatie zien groeien. Ongeveer een kwart van de 181 grote, ondervraagde bedrijven gaf aan sociale netwerken te gebruiken. Ongeveer een vijfde deel zegt podcasts op intranet te zetten en te bloggen over wat ze doen.

Bloggen
Volgens de poll van het consultancybureau zijn veel managers blij toe dat ze op deze manier kunnen communiceren. Drie op de vijf managers vindt podcasts een fijn middel, terwijl de helft van de managers tevreden is met sociale netwerken. Twee van de vijf ondervraagden is blij dat ze kunnen bloggen.

Generatie Y
Argumenten voor kunnen zijn: de generatie Y maakt ook prive veel gebruik van web 2.0 en vindt dit dus een prima manier om te communiceren. Ook met hun manager. De website haalt een onderzoek van Accenture uit november aan, waaruit bleek dat mensen tussen de 14 en 27 jaar verwachten dat ze die technologieen zowel op het werk als prive kunnen gebruiken. We kunnen gewoonweg niet achterblijven, stelt Michael Rudnick, consultant van Watson Wyatt.

Onvermijdelijk
"De verschuiving richting Web 2.0 is een onvermijdelijke. De huidige downturn houdt de implementatie van deze nieuwe technologieen tegen. Maar nu bedrijven het belang inzien van sociale netwerken als een krachtig communictiemiddel, verwachten we dat de aantallen omhoog zullen gaan."

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Face-to-face
Handig natuurlijk, dat er tegenwoordig zoveel mogelijkheden zijn. Maar of het wel een goede vervanging is van face-to-face communicatie op de werkvloer, valt nog te bezien.