Ze komen eraan en zijn met velen: de Generatie C. Ze communiceren anders, denken anders, werken anders en consumeren anders. Zet u alvast maar schrap.
In 2020 zal volgens Booz & Company 40 procent van de bevolking in de VS, Europa en de snelle groeilanden Brazilië, Rusland, India en China bestaan uit Generatie C-jongeren. Dat trekt een grote wissel op hoe we met elkaar omgaan. Generatie C staat voor conncected, community-oriented, content-centric, computerized, communicating, alway clicking. Het zijn jongeren die zijn geboren na 1990 en hun adolescentie hebben beleefd na de eeuwwisseling. Het is daarmee de eerste generatie die geen andere werkelijkheid heeft gekend dan het internet, mobiele apparaten en social networking. Ze weten niet beter dan dagelijks verschillende handhelds te gebruiken en hanteren die apparaten gemiddeld langer dan zes uur op een dag. Natuurlijk bezitten ze een mobiele telefoon, maar ze sturen liever sms’jes dan met mensen te praten.
Het is die vergroeiing met technologie, afhankelijkheid van mobiele communicatie en dat verlangen om online in contact te blijven met familie, vrienden en zakelijke contacten via netwerken, die maken dat de manier waarop wij werken en consumeren drastisch zal veranderen. Booz noemt een aantal trends.
#1. 24/7 connected
Bijna iedereen zal in 2020 de klok rond connected zijn. Op dit moment zijn er 4,6 miljard mobiele gebruikers wereldwijd (76 procent van de totale bevolking) en 1,7 miljard internetgebruikers. Over een jaar of tien zal het aantal mobiele gebruikers 6 miljard zijn (ofwel: 80 procent van de wereldbevolking); 4,7 miljard mensen zullen verbonden zijn met het internet, voornamelijk via mobiele apparaten.
Lees de overige vier trends op www.sync.nl, het nieuwe MT-platform voor innovatie en wetenschap.