Door nieuwe diensten en technologie kunnen kleine bedrijven op de klant overkomen als multinationals. Startende ondernemers denken zo professioneler over te komen.
Met een goedkope telefooncentrale en een eenvoudig videobewerkingsprogramma en nog wat huis-tuin-en-keukenspullen is een beginnend bedrijf op internet al niet meer te onderscheiden van een multinational, zo schrijft Fortune Small Business.
Het Amerikaanse blad noemt als voorbeeld een bedrijf met vierhonderd klanten. Deze zakenmensen willen onder geen beding hun naam in de krant. De reden: het bedrijf heeft nauwelijks werknemers, behalve dan vier Indiase ontwikkelaars. De klant zou kunnen denken dat dit geen levensvatbare onderneming is.
Voor tachtig euro per maand gebruikt het bedrijfje een telefoonsysteem met een welkomstboodschap die door een professionele voice-over acteur is ingesproken. De centrale verbindt de beller automatisch door met de verkoopafdeling, de afdeling support of de marketingafdeling. Negen van de tien keer komen al deze telefoontjes bij dezelfde persoon uit: de oprichter van deze onderneming. Fortune Small Business noemt acht voorbeelden van ondernemers die zich op deze manier groter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.
(Zibb.nl)