Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

ICT 2007: Profielen Outsourcing

Je leest nu: ICT 2007: Profielen Outsourcing

EDS / 3 sterren
Directie: Peter Overakker | Rivium Quadrant 2 | 2909LC Capelle a/d Ijssel |
T 0181-502211  | F 0181-502199 | E [email protected] | www.eds.nl
 
Profiel: Met 130.000 medewerkers verspreid over 60 landen heeft EDS zich vooral gespecialiseerd in managementconsulting, e-businessoplossingen, business process management en ict-diensten. Het bedrijf levert een scala aan zakelijke en technologische toepassingen. In Nederland is EDS sinds 1978 actief. Met drie sterren geldt EDS als de enige uitmuntende partij op het gebied van outsourcing in de Management Team ICT Gids 2007.
Kernactiviteit: EDS heeft van outsourcing zijn specialisme heeft gemaakt. Daarbij gaat het niet alleen om de 'traditionele' ict-processen, maar ook om de strategische outsourcing van volledige bedrijfsprocessen en –functies. Specifieke activiteiten van EDS op het gebied van outsourcing zijn onder meer: Card services, HR outsourcing, Finance en Accounting services, Data storage, Webhosting.
Specialiteit: EDS heeft als missie het leveren van operational excellence aan zijn klanten. Het bedrijf combineert internationale ervaring met kennis van de lokale markt. EDS biedt zijn diensten wereldwijd aan. Een service die EDS in de VS levert, kan op dezelfde manier in NL aangeboden worden. Concreet voorbeeld: een desktop van Ahold in Nederland is exact hetzelfde ingericht als een desktop van Ahold in de VS. Wereldwijde services leveren is een specialiteit van EDS. Dit maakt het ook mogelijk om diensten in een offshore-nearshore combinatie aan te bieden.
Doelgroep: EDS is actief in diverse sectoren, zoals communicatie, productie, luchtvaart, gezondheidszorg, financiële dienstverlening, verzekeringen, voedingsindustrie, detailhandel, reizen en transport, energie en chemie.
 
 
 
Accenture / 2 sterren
Directie: Anja Groenewoud (Country Managing Director Nederland) |
Apollolaan 150 |1070 AT Amsterdam | T 020-4938383 | E via contactformulier op de site | www.accenture.com/countries/netherlands
 
Profiel: Adviesorganisatie Accenture is wereldwijd actief op het gebied van management consulting, technology services en outsourcing. Het bedrijf opereert in
49 landen, verdeeld over 110 kantoren. Er staan ruim 146.000 medewerkers op
de loonlijst, waarvan er ruim 2200 in Nederland werkzaam zijn.
Kernactiviteit: Accenture houdt zich onder meer bezig met applicatie management outsourcing (het beheersen van kosten en oplossen van softwareproblemen die belangrijke bedrijfsstrategieën in de weg staan), business process outsourcing (het uitbesteden van volledige bedrijfsfuncties, zoals human resources, financiën, accounting en supply chain management), infrastructuur outsourcing (het uitbesteden van it-infrastructuur), business process services (uitbesteden van administratieve activiteiten) en accenture insurance services (uitbesteden van backoffice administratieprocessen).
Specialiteit: Accenture biedt kwalitatief hoogwaardige dienstverlening tegen een concurrerende prijs. Het bedrijf put uit een wereldwijd netwerk van kennis, ervaring en specialisten.
Doelgroep: Accenture biedt diensten aan in veel sectoren: automotive, bouw/infrastructuur, chemische industrie, communicatie en hightech, consumentengoederen en –diensten, energie/utilities/natuurlijke hulpbronnen, financiële dienstverlening, verzekeringen, gezondheidszorg, luchtvaart, media en entertainment, overheid, retail, transport/vervoer en logistiek.
 
 
 
Atos Origin / 2 sterren
Directie: Rob Pols | Papendorpseweg 93 | 3528 BJ Utrecht | T 030-2994444 |
E [email protected] | www.atosorigin.nl
 
Profiel: Atos Origin – wereldwijd ict-partner voor de Olympische spelen – is een ict-dienstverlener met een internationaal klantenbestand. Het bedrijf, naar eigen zeggen markleider in Nederland, wil klanten helpen hun visie om te zetten in resultaten door gebruik te maken van consulting, systeemintegratie en managed operations. Atos Origin heeft een jaarlijkse omzet van 5,4 miljard euro. Het is in veertig landen actief met in totaal bijna 50.000 medewerkers, 9.000 daarvan zijn in Nederland werkzaam. Sinds 1 maart 2007 is Rob Pols ceo van Atos Origin Nederland. Atos Origin staat genoteerd aan de Paris Eurolist Market.
Kernactiviteit: Atos Origin biedt een compleet scala aan outsourcing-diensten, zowel advisering, implementatie als beheer. Het bedrijf verzorgt de transformatie en het beheer van de gehele infrastructuur, waaronder applicaties, desktops, datacenters en netwerken. Daarnaast is Atos Origin wereldwijd actief in business process outsourcing. Door hantering van het continuous service delivery model wordt wereldwijd hoogwaardige dienstverlening gewaarborgd. Door middel van global sourcing is Atos Origin in staat om snel en veilig ict-operaties te verplaatsen naar locaties met het beste prijs/kwaliteitsniveau. Afhankelijk van de situatie en wensen kan de dienstverlening zowel onsite (op klantlocatie), onshore (in Nederland), nearshore (bv. in Spanje of Polen) of offshore (bv. in India of Brazilië) gerealiseerd worden.
Specialiteit: Atos Origin werkt via het consult-build-operate concept, wat betekent dat het bedrijf een ict-oplossing niet alleen ontwikkelt, maar ook implementeert en in beheer neemt. Dit concept biedt continue zekerheid en kwaliteit. Doelgroep: Atos Origin is actief in de branches cpg/retail, financial services, process industries, public en telco. Een kleine selectie uit de klantenkring van Atos Origin: ABN Amro, Akzo Nobel, Alstom, BNP Paribas, British Petroleum, DSM, EDF, CI, ING, KPN, Lucent, Nuon, Philips, Renault, Royal Bank of Scotland, Saudi Aramco, Schlumberger, Vodafone, Wolters Kluwer.
 
 
 
Capgemini  / 2 sterren
Directie: Henk Vermaas (algemeen directeur Capgemini Nederland) | Papendorpseweg 100 |  3528 BJ Utrecht | T 030-6890000 | F 030-6899999 |
E [email protected] | www.nl.capgemini.com
 
Profiel: Capgemini heeft meer dan 68.000 werknemers en claimt de mondiale marktleider te zijn in consulting, technologie, outsourcing en local professional services. Het bedrijf is actief in 30 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Parijs, het Nederlandse hoofdkantoor is te vinden in Utrecht.
Kernactiviteit: Capgemini is een wereldwijde marktleider in outsourcing. Het bedrijf 30 jaar ervaring en wereldwijd meer dan 15.000 outsourcing-professionals in dienst. Inspelend op de behoefte van de klant is Capgemini in staat de volledige of gedeeltelijke verantwoordelijkheid op zich te nemen voor het management van de ict-middelen. Expertise in het management van ict-systemen en bedrijfsprocessen en prijsflexibiliteit staan centraal. De outsourcing-portefeuille van Capgemini bestaat uit diensten als applications management, business process outsourcing, infrastructure management en transformational outsouring.
Specialiteit: Capgemini hanteert de Rightshore-strategie, wat er op neerkomt dat de klant beschikt flexibele en schaalbare oplossingen op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen. Een mix van onshore, offshore en nearshore centers zorgen voor optimale (kosten-)effciency. Operational excellence en continuïteit van de dienstverlening is gewaarborgd door een wereldomspannend netwerk van delivery centers van waaruit Capgemini bedrijfsprocessen en –functies beheerd.
Doelgroep: Capgemini levert gespecialiseerde oplossingen voor diverse branches. Een greep: consumer products, energy & utilities, financiële dienstverlening, logistieke dienstverlening, life sciences, rijksoverheid en telecom.
 
 
 
KPN  / 2 sterren
Directie: A. J. Scheepbouwer | Maanplein 55 | 2516 CK Den Haag | T 070-3434343 | E via formulier op site | www.kpn.com
 
Profiel: Voor zakelijke klanten biedt KPN, zowel nationaal als internationaal, een breed scala aan diensten, variërend van spraak-, internet- en datadiensten tot het volledige beheer van uitbestede ict-diensten. Zowel aan particuliere als zakelijke klanten worden in Nederland, Duitsland, België en West-Europa mobiele diensten geboden. Per 31 december 2006 bestond het personeelsbestand van KPN uit 28.368 medewerkers.
Kernactiviteit: KPN kan het beheer de van communicatie-infrastructuur van opdrachtgevers in binnen- of buitenland geheel of gedeeltelijk overnemen (inclusief mensen en middelen), zowel voor data, mobiele en traditionele telefonie als voor de nieuwe generatie communicatieoplossingen, zoals ip-telefonie, blackberry, pda en laptops. KPN biedt daartoe diensten op het gebied van detachering, outtasking, outsouring, consultancy en projectmanagement.
Specialiteit: KPN biedt oplossingen met een focus op langetermijn doelstellingen en een gewaarborgde kwaliteit en continuïteit van organisaties.
Doelgroep: De divisie Zakelijke Markt bedient veel en verschillende klanten, van grote multinationals tot kleine bedrijven.
 
 
 
LogicaCMG / 2 sterren
Directie: Paul Schuyt | Prof. W.H. Keesomlaan 14 | 1183 DJ Amstelveen | T 020-5033000 | F 020-5713960 | E [email protected] | www.logicacmg.com/nl
 
Profiel: LogicaCMG biedt een breed dienstenportfolio, met diensten op het gebied van management- en ict-consultancy, systeemontwikkeling en –integratie en neemt voor klanten complete bedrijfsprocessen in beheer. LogicaCMG ontwikkelt en implementeert oplossingen voor klanten over de hele wereld. Door zijn global service delivery organisatie is LogicaCMG in staat om wereldwijd ict-diensten te leveren, met lokale aanwezigheid en met overal dezelfde service en kwaliteit. Het bedrijf heeft ongeveer 40.000 medewerkers in dienst in 41 landen. LogicaCMG heeft strategische alliantieovereenkomsten met leveranciers zoals Microsoft, Oracle, IBM, HP en Cisco.
Kernactiviteit: LogicaCMG is leverancier van outsourcing services. Opdrachtgevers kunnen hun bedrijfskritische processen uitbesteden aan LogicaCMG, maar ook processen die niet tot de kernactiviteiten behoren (bijvoorbeeld salarisverwerking of back office functies). LogicaCMG biedt application management, business process outsourcing en infrastructure management.
Specialiteit: LogicaCMG bouwt aan langetermijn relaties met zijn opdrachtgevers. De organisatiestructuur van het bedrijf wordt gekenmerkt door branchespecifieke teams. Deze teams worden ondersteund door brancheoverschrijdende oplossingen en services, zodat vernieuwende en praktische oplossingen aangedragen worden, die toegespitst zijn op de specifieke behoeften van klanten.
Doelgroep: De klanten van LogicaCMG zijn actief in diverse markten, zoals telecommunicatie, bank- en verzekeringswezen, energie en utilities, industrie, distributie, transport en de overheid.
 
 
 
Ordina / 2 sterren
Directie: Ronald Kasteel | Ringwade 1| 3439 LM Nieuwegein | T 030-6637000 |       F 030-6637099 | E [email protected] | www.ordina.nl
 
Profiel: Ordina zag het levenslicht in 1973 en behoort tot de snelst groeiende en grootste spelers op de Nederlandse en Belgische markt voor ict-dienstverlening. Ordina heeft als kerntaken consulting (advisering over business vraagstukken), ict (systeemontwikkeling en –integratie) en outsourcing (applicatiemanagement en business process outsourcing).
Kernactiviteit: Ordina’s dienstverlening op het gebied van business process outsourcing (bpo) is gestart in de tweede helft van 2004 en richt zich specifiek op de backoffice activiteiten van financiële instellingen. Het gaat daarbij om de integrale overname van bedrijfsprocessen, inclusief personeel en bijbehorende ict. De bpo-dienstverlening omvat: Basic Banking (effecten- en betalingsverkeer, spaar- en leenproducten van financiële instellingen). Beleggen (beleggersgiro administraties, ‘defined contribution’, en producten op het gebied van levensloopregelingen). Hypotheken (full service support voor hypotheekverwerking, leningadministratie en uitvoeringen van beleggingen en betalingen). Daarnaast heeft Ordina veel ervaring met application outsourcing, waarbij het bedrijf het beheer en onderhoud van kritische bedrijfsapplicaties overneemt. Het gaat daarbij om maatwerk- en standaardsoftware.
Specialiteit: In de Nederlandse outsourcingsmarkt onderscheidt Ordina zich met zijn bpo-initiatief voor financiële instellingen. Het bedrijf neemt bestaande backoffice processen van financiële instellingen over (inclusief mensen en ict) en neemt daarbij de verantwoordelijkheid voor migratie en transformatie.
Doelgroep: Ordina richt zich met zijn activiteiten op het gebied van consulting, ict en outsourcing primair op bedrijven in de branches Finance en Public en op bedrijven in Trade/Transport/Industry en Energy/Telecom.
 
 
 
Sogeti / 2 sterren
Directie: Jeroen Versteeg | Lange Dreef 17 | 4131 NJ Vianen | T 020-6606600 |
F 020-6606630 | E [email protected] | www.sogeti.nl
 
Profiel: Sogeti is één van de top 5 ict-bedrijven van Nederland. Het bedrijf bestaat 36 jaar en heeft 2.800 medewerkers in dienst. Het ontwerpen, realiseren, implementeren, testen en beheren van ict-oplossingen behoort tot Sogeti’s core-business.
Kernactiviteit: Sogeti gaat outsourcingsovereenkomsten aan op gebieden waarop het bedrijf naar eigen zeggen excelleert en maximale toegevoegde waarde kan bieden. Sogeti onderscheidt outsourcingservices op het gebied van applicatiemanagement, testen en infrastructuurmanagement. Sogeti biedt helderheid in financiën en flexibiliteit in de samenwerking.
Specialiteit: Sogeti hecht aan een goede relatie met de opdrachtgever. De outsourcingsdiensten van Sogeti zijn gericht op aantoonbare resultaten op het vlak van kostenbeheersing, kwaliteitsverbetering en transformatie. Sogeti maakt gebruik van delivery centers, die erop gericht zijn zichzelf continu te verbeteren.
Doelgroep: Sogeti heeft klanten in een groot aantal, vaak zeer uiteenlopende branches zoals telecom & media, finance, overheid & sociale zekerheid, dienstverlening & industrie en handel & transport.