Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Honderden miljoenen weggegooid aan ict-plannen

De overheid en zorginstellingen hebben de afgelopen jaren vele honderden miljoenen euro’s weggegooid aan ict-plannen die niet werden uitgevoerd. Het geld ging op aan onder meer onderzoeken, overleggen, projecten en ambtenaren, zonder dat er iets uit voortvloeide.

Dat blijkt uit een rapport van twee PvdA-Tweede Kamerleden, Martijn van Dam en Anja Timmer, dat vrijdag openbaar wordt gemaakt. De Kamerleden waren enkele maanden vrijgesteld van hun parlementaire werk om in het land met deskundigen te praten over de ontwikkeling van ict in hun instellingen.

Daaruit kwam naar voren dat er veel aan nieuwe projecten is gewerkt en over gepraat. Toch kwamen de informatiesystemen vaak niet van de grond. Dat kwam door instellingen of ambtenaren die langs elkaar heen werkten of elkaar zelfs tegenwerkten.
(ANP)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.