Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Flipboard heeft businessmodel

Flipboard heeft een manier bedacht om geld te verdienen aan zijn killer-iPad app. Het Amerikaanse bedrijf heeft een raamwerk waarin content kan worden gepresenteerd als een 'echt' tijdschrift, inclusief paginagrote advertenties.

 

 

Flipboard is een test gestart met acht uitgevers en mediabureau OMD, om het nieuwe model uit te proberen.

Nieuwe advertentiemogelijkheden

In de huidige versie van Flipboard worden gebruikers doorverwezen naar een website als ze meer willen zien dan de korte intro die in de applicatie wordt getoond. In de nieuwe optie, Flipboard Pages gedoopt, worden de webpagina’s anders opgemaakt en in de vorm van een tijdschrift aan gebruikers gepresenteerd. Dat brengt nieuwe advertentiemogelijkheden met zich mee, zoals paginagrote advertenties tussen de verschillende artikelen in.

Revenue sharen

Advertentieopbrengsten zullen worden gedeeld met de uitgevers. Aan OMD verbonden merken als Pepsi, Gatorade, Levi’s en GE doen mee aan de test. “We geloven dat het tijdloze principe van print de social media ervaring kan verbeteren. Niet alleen door content beter te laten ontdekken, maar ook door content makkelijker leesbaar te maken”, aldus Flipboard-ceo Mike McCue. “Door met uitgevers samen te werken kunnen we webpagina’s als tijdschriftartikelen presenteren, zo lezers beter aan de merken van uitgevers binden en ruimte bieden voor nieuwe advertentiemogelijkheden.”

Lees meer op Sync, hét magazine over innovatie en ondernemen.

Lees ook:

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.